Konferencje
Mobile Trends

Co składa się na pozycjonowanie strony?

Jakie elementy składają się na pozycjonowanie strony internetowej? Co sprawia, że nasz blog czy sklep internetowy jest wysoko w wynikach wyszukiwania? Sprawdzamy najważniejsze punkty, o których nie warto zapominać, biorąc się za samodzielne pozycjonowanie.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe stanowią istotę pozycjonowania, bez której użytkownik wpisując konkretne frazy w wyszukiwarce, nigdy nie natrafi na naszą witrynę. Pamiętajmy, że to właśnie keywordy pozwalają skojarzyć frazę użytą w wyszukiwarce ze specyfiką naszej działalności, i pokazać użytkownikowi, że jego zapytanie ma swoje odzwierciedlenie w naszej ofercie.

Słowa kluczowe to temat rzeka, o którym warto więcej poczytać w artykule pozycjonowanie stron – WhitePressMy jednak doradzamy, by słowa nie były zbyt ogólne, by odnosiły się nie tylko do konkretnych usług czy produktów, ale też oferowanych marek, regionu, w którym prowadzimy naszą działalność i bardzo szczegółowych cech charakterystycznych produktu i usługi, które być może nie są zbyt popularne, ale bardzo skuteczne, jeśli użytkownik faktycznie takie hasło wykorzysta. 

Treści na stronie

Algorytmy Google, ustalając wartość naszej strony, biorą pod uwagę proces rozbudowy strony. Jeśli regularnie publikujemy nowe treści, czy to w ramach opisu produktu, czy artykułu, jesteśmy uznawani za godni zaufania, co przekłada się na wysokie miejsce w rankingu.

Tworząc treści, nie zapominajmy o wyważeniu SEO i merytoryki – w końcu treść nie powstaje jedynie pod algorytmy Google, ale przede wszystkim pod użytkowników, którzy być może będą chcieli dowiedzieć się nieco więcej w temacie naszej działalności. Najważniejsza zasada dotycząca treści? Musi być unikalna. Nie możemy kopiować i wykorzystywać gotowych części tekstu, gdyż zostanie to uznane za plagiat i w najlepszym dla nas scenariuszu spowoduje to ogromny spadek widoczności strony. 

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne

Tworzenie wartościowego portfolio linków kierujących do naszej strony zapewni nam nie tylko większy potencjał pod kątem zwiększenia liczby odwiedzających, ale też zapewni nam uzyskanie wartości dodanej z domen linkujących. Dlatego tak istotne jest, by podczas współpracy z zewnętrznymi serwisami wybierać te wartościowe pod kątem SEO, które pozwolą nam zwiększyć własną wartość w obliczu oceny algorytmów Google.

Linkowanie nie musi ograniczać się jedynie do inicjowania współpracy z zewnętrznymi serwisami czy blogami. Pamiętajmy także o linkowaniu wewnętrznym, które kierować będzie użytkownika do innych podstron w ramach naszej domeny. Taki proces zapewnia nam efektywne indeksowanie i wzrost jakości strony jako całości. 

Optymalizacja techniczna strony

Techniczne aspekty kodu źródłowego są równie istotnym elementem składającym się na proces pozycjonowania. Czy strona nie posiada żadnych luk bezpieczeństwa, które narażą nas i naszych użytkowników na ataki hakerskie? Czy strona posiada odpowiedni certyfikat bezpieczeństwa SSL? Czy strona ładuje się szybko? Czy jest ona odpowiednio dostosowana pod kątem funkcjonalnym do urządzeń mobilnych? To tylko nieliczne z pytań, które będziemy musieli sobie zadać, planując zoptymalizowanie strony internetowej.

Jeśli nasza wiedza w zakresie backendu strony jest niewystarczająca, pamiętajmy o usłudze audytu SEO, który być może umożliwi nam zweryfikowanie technicznej strony naszej witryny przez zewnętrznych specjalistów, co pozwoli nam w jasny sposób ustalić plan działania, by strona była możliwie jak najlepiej zoptymalizowana technicznie. 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także