Konferencje
Mobile Trends

Coraz więcej osób kupuje przez smartfon. Dlaczego więc warto reklamować się mobilnie?

Oszczędność czasu, duży wybór produktów, niskie ceny oraz dostęp nawet do zagranicznych produktów. To wszystko daje nam Internet, a jeszcze więcej – kanał mobilny, czyli zakupy przez smartfon. Ta „droga” do potencjalnego klienta staje się coraz bardziej atrakcyjna z punktu widzenia reklamodawców. Dlaczego?Oszczędność czasu, duży wybór produktów, niskie ceny oraz dostęp nawet do zagranicznych produktów. To wszystko daje nam Internet, a jeszcze więcej – kanał mobilny, czyli zakupy przez smartfon. Ta „droga” do potencjalnego klienta staje się coraz bardziej atrakcyjna z punktu widzenia reklamodawców. Dlaczego?
Nieustannie rośnie liczba Polaków, którzy wyposażają się w smartfony. Jeśli spojrzymy na ten fakt szerzej, można zauważyć, że ceny smartfonów z roku na rok znacznie maleją. Niemalże każdego stać więc obecnie na taką przyjemność. Główną grupą docelową, która korzysta z Internetu mobilnego, są młodzi ludzie lub profesjonaliści, którzy potrzebują go tego sprzętu do pracy. Są to dwie, bardzo atrakcyjne z punktu widzenia potencjalnych reklamodawców, grupy odbiorców.

Rodzaje reklamy mobilnej

Reklama mobilna kojarzy się głównie z nachalnymi banerami, wyskakującymi w niemalże każdej przeglądarce internetowej. Wciąż jednak jest to bardzo dobra metoda reklamy bezpośredniej. Dobrze zaprojektowany pod kątem wizualnym baner ma szansę na przyciągnięcie uwagi w trybie natychmiastowym osoby, która przegląda daną stronę. Skłania do zapoznania się z ofertą już na przekierowanej stronie promowanej firmy. Reklama mobilna może też przybierać inną postać, np. filmu lub kreacji interaktywnej. Dostępne są niemalże dowolne formaty tego typu reklamy, która jest bardzo atrakcyjna pod względem graficznym i z pewnością może działać na percepcję wzrokową odbiorcy. Kolejną metodą na promowanie konkretnych towarów są aplikacje mobilne, które umożliwiają przeglądanie aktualnych ofert i promocji. Dają też możliwość korzystania z konkretnych rabatów. Istotnym kanałem lokowania produktu mogą okazać się również mapy Google, ze względu na charakter serwisu lokalizującego. Do rodzajów reklamy mobilnej możemy także zaliczyć reklamę w postaci SMS. W ciągu dalszym jest to jedna z bardziej skutecznych form reklamy.

Czy reklama mobilna może być efektywna?

Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, trzeba przyjrzeć się bliżej kampanii reklamowej, która została przygotowana na rzecz konkretnego produktu. Człowiek dysponuje dostępem do urządzeń mobilnych niemalże non stop, zatem tego typu reklama trafia do niego potencjalnie 24 godziny na dobę. Społeczeństwo analogowe przekształca się w cyfrowe, gdzie zamiast umówić się na wizytę z lekarzem – szuka się informacji na temat choroby w Internecie. Niektórzy na tyle przywykli do portali społecznościowych, takich jak np. Facebook, że zamiast spotkać się ze znajomymi – czytają i przeglądają informacje, tam właśnie zamieszczone. Powstał zatem kolejny target – grupa odbiorców, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. A sam Facebook (social media) umożliwia skuteczną reklamę, dając do dyspozycji specjalne narzędzia. Reklamy, zamieszczane na Facebooku są wyświetlane konkretnej grupie użytkowników w różnych częściach strony.
Firma, której zależy na skutecznej kampanii, odwołuje się do różnych form reklamy mobilnej. Dzięki temu osiąga większe prawdopodobieństwo na dotarcie ze sowim produktem do klienta. Sprzyja to oswojeniu odbiorcy z konkretną marką, która później wyda się mu znajoma i bliska. Więcej na stronie www.primedia.pl.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także