
Google pozwoli na wyłączanie reklam przypominających o przeglądanych wcześniej produktach
Tłumacząc umiarkowaną politykę reklamową Snapchata, jego twórca stwierdził kiedyś, że „to zdecydowanie dziwne, kiedy odkurzacz podąża za tobą przez cały Internet”, po tym kiedy chwilę wcześniej prawie umieściłeś go w cyfrowym koszyku. Google najwyraźniej również zauważyło, że problem z przypominającymi reklamami istnieje, dlatego już niedługo pozwoli nam je wyłączać.
Czym są reklamy przypominające?
Mechanizm reklam przypominających jest stosunkowo prosty. Google śledzi nasze poczynania w sieci, dzięki czemu zna preferencje użytkowników oraz potencjalne propozycje zakupów. W efekcie, jeśli przeglądaliśmy jakiś produkt lub witrynę internetową, prawdopodobnie, chwilę później, na zupełnie innej stronie lub aplikacji, wyświetli się przypominająca o nich reklama.
Jak kontrolować reklamy z sieci Google?
Ogólne ustawienia dotyczące niechcianych rodzajów reklam i ich wyświetlania, możemy zmieniać na koncie Google pod adresem: adssettings.google.com. Możliwe jest chociażby wyłączenie personalizacji reklam na stałe lub usunięcie wybranych tematów reklamowych.
Przypominające reklamy potrafią pomóc, ale także zirytować
Według udostępnionej na blogu Google informacji, firma uruchomi dodatkową opcję kontroli, skierowaną przeciw niechcianym reklamom przypominającym o przeglądanych wcześniej produktach i usługach. W ustawieniach, w sekcji „Twoje reklamy przypominające”, będziemy mogli podglądać informacje oraz kontrolować to, którzy reklamodawcy będą mogli wyświetlić nam tego typu, przypominające materiały promocyjne. Wyciszenie reklam przypominających od określonego reklamodawcy będzie trwało przez co najmniej 90 dni (ponieważ zdaniem Google – „reklamy przypominające rzadko pojawiają się po tym czasie”). Funkcja obejmie oczywiście jedynie witryny i aplikacje korzystające z usług reklamowych Google.
Jeśli w ustawieniach na jednym urządzeniu wyłączymy więc powracającą reklamę butów zimowych, które np. kupiliśmy już w sklepie internetowym, nie pojawi się ona także na innych urządzeniach (bazujących na jednym koncie Google). Google planuje rozszerzyć kontrolę nad „powracającymi reklamami” na YouTube, wyszukiwarkę Google i Gmaila w ciągu nadchodzących miesięcy.
„Opcja nie wyświetlaj tej reklamy” wyłączy konkretną reklamę na wszystkich urządzeniach użytkownika
Od 2012 roku w reklamach od Google, w prawym górnym roku wyświetla się opcja „Nie wyświetlaj tej reklamy” [Mute this Ad]. Pozwalała ona na wyłączenie na bieżąco niechcianych treści oraz wskazanie powodów decyzji (np. że reklama zasłaniała stronę lub była nieodpowiednia).
Od tej pory, konkretne reklamy, wyłączone na jednym urządzeniu Google, nie będą wyświetlały się również na wszystkich pozostałych. Opcja „Nie wyświetlaj tej reklamy” będzie pojawiała się również w coraz większej liczbie miejsc, w aplikacjach i na stronach współpracujących z Google w kwestii wyświetlania materiałów promocyjnych.
Internauci chętnie zgłaszają i wyłączają niechciane reklamy
W roku 2017 z funkcji wyłączania konkretnych reklam z sieci reklamowej Google skorzystały miliony osób. Firma otrzymała ponad 5 mld informacji zwrotnych dotyczących nieistotnych dla użytkowników treści reklamowych. Feedback doprowadził do usunięcia miliona reklam z sieci reklamowej Google.
Źródła:
www.blog.google
support.google.com
Zdjęcie:
„Google Neon” by mjmonty is licensed under CC BY 2.0