Początki promowania swojego biznesu w mediach społecznościowych to duża ekscytacja i przyjemność pracy. Wraz z rozwojem naszej marki, utrzymanie optymalnego trendu w publikacjach może sprawiać coraz więcej trudności. Brak Ci czasu na publikację postów na Instagramie i innych social mediach? Sprawdź, jak zautomatyzować ten obszar swojej aktywności w internecie.
Dlaczego automatyzacja publikacji postów w social mediach działa na naszą korzyść?
Utrzymywanie kontaktu z klientami w serwisach społecznościowych to niezwykle ważny obszar kampanii marketingowej, który przynosi wymierne korzyści w krótkim czasie. To także relatywnie tani sposób na budowanie swojej marki w świadomości internautów, który pozornie nie zajmuje zbyt dużo czasu. Czy jednak na pewno?
To prawda, przygotowanie publikacji na Instagram czy Facebooka nie zajmie nam dłużej niż godzinę. Czy jednak nie jest to wciąż godzina, którą możemy spożytkować na inne aktywności związane z naszym biznesem? Co, jeśli zdecydujemy się na częstotliwość 2, 3 postów w tygodniu? Ten czas zsumowany w ramach całego miesiąca przybiera spory wolumen, który możemy spożytkować w inny sposób. To właśnie oszczędność czasu jest pierwszą i najważniejszą zaletą wdrożenia automatyzacji publikowania postów na Instagramie. Co więcej, zapewne byliśmy w stanie już wcześniej przeanalizować, w jakich godzinach i w które dni nasz profil cieszy się największym zainteresowaniem. Czy zatem poświęcimy potencjalny niedzielny poranek na to, by przygotować posta w godzinach szczytowych popularności naszego profilu? Lepiej ten czas wykorzystać na odpoczynek, zostawiając publikacje posta narzędziu, które zrobi to za nas.
Jak zaplanować automatyczną publikację postów?
W jaki sposób z głową podejść do automatyzacji publikowania postów w social mediach? Na samym początku zadbajmy o to, by nasz profil był kontem firmowym. Jedynie takie konta na Instagram mogą być poddane automatyzacji. W kolejnym kroku wybierzmy jedno z narzędzi, które automatyzuje proces publikacji postów. O dostępnym na rynku oprogramowaniu wspomnimy nieco później. Gdy wybór padnie na jedno z dostępnych rozwiązań, pora na przeanalizowanie popularności naszego profilu.
Zweryfikujmy, jaka jest podstawowa grupa docelowa naszego profilu, i kiedy właśnie tacy internauci przeglądają nasz profil. Nowe publikacje postów powinny być ściśle dostosowane do ich pory odwiedzin tak, by każde wejście nagrodziło ich nową treścią. To właśnie identyfikacja tych pór będzie stanowiła punkt wyjścia do zautomatyzowania procesu publikacji postów.
Teraz pozostaje nam napisać posty, które mają być opublikowane w najbliższym czasie wraz ze szczegółowym harmonogramem, kiedy który post powinien ujrzeć światło dzienne.
Narzędzia przydatne do automatyzacji publikacji na Instagramie
W stworzeniu automatycznego harmonogramu publikacji na Instagram pomogą nam aplikacje i programy desktopowe dedykowane twórcom treści w serwisach społecznościowych. Co więcej, z każdym rokiem możemy zauważyć coraz więcej tego typu oprogramowania. Postaramy się podpowiedzieć, które narzędzia są warte uwagi.
Jeśli szukamy narzędzia idealnego do automatyzacji postów jedynie na Instagram, warto pochylić się nad Instagram Planer – napoleoncat.com. To prosty i niezwykle intuicyjny program, który umożliwi tworzenie i edycję postów na komputerze, zaplanowanie ich w kalendarzu oraz automatyczną publikację właśnie wtedy, kiedy zależy nam na tym najbardziej.
Pracujemy nad kilkoma postami jednocześnie? Narzędzie do planowania i publikacji postów w social media NapoleonCat umożliwia zapisywanie szkiców, komponowanie treści z odpowiednimi zdjęciami i wykorzystanie potęgi hashtagów w swoich treściach. Tego typu narzędzie to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgów organicznych naszego profilu na Instagramie.