Konferencje
Mobile Trends
voicebot

Jak działa voicebot i kiedy warto go wdrożyć?

Voicebot jest rozwiązaniem dla tych przedsiębiorców, których działania na rynku opierają się na komunikacji z obecnymi i przyszłymi klientami. Obecnie często spotykamy się z opinią, że voicebot funkcjonuje jak spamujące wiadomości, które zapychają skrzynkę odbiorczą. Nic bardziej mylnego. Sprawdź zalety najnowocześniejszych rozwiązań do komunikacji z klientem.

Jak działa voicebot?

Nowoczesne voiceboty to zaawansowane narzędzia, które można wykorzystać do usprawnienia komunikacji z klientem. Ich oprogramowanie wykorzystuje sztuczną inteligencję. Voiceboty nie tylko wykonują zaprogramowane czynności, ale też uczą się podczas obsługiwania coraz większej liczby użytkowników i dostarczania feedbacku. Dziś można o nich mówić w kategorii wirtualnych asystentów – ich główną funkcją jest zautomatyzowanie tych procesów, w których udział człowieka nie jest jeszcze potrzebny, oraz przekierowanie do specjalisty kontrahentów wymagających już rzeczywistego kontaktu. W ten sposób przedsiębiorca jest w stanie zaoszczędzić czas i pieniądze, które musiałby przeznaczyć na wieloosobowy dział obsługi klienta.

Niestety na rynku nadal można spotkać się z opiniami, że voicebot działa podobnie jak spamujące skrzynkę e-mailową automatyczne wiadomości. Nic bardziej mylnego. Zaawansowane technologicznie rozwiązania to dla przedsiębiorcy nie tylko szansa na poprawienie komunikacji z klientem lub użytkownikiem, ale też możliwość bieżącej obsługi większej liczby kontrahentów niż dotychczas. Z kolei dla użytkownika to pewność, że jego zgłoszenie zostanie przyjęte i przekierowane do właściwych osób, co znacznie skraca czas oczekiwania na feedback. Więcej informacji na temat nowoczesnych rozwiązań dostępnych jest na stronie internetowej: https://www.apifonica.com/pl/blog/voicebot-to-nie-spam/

Możliwości współczesnych voicebotów

Voicebot nie tylko jest w stanie obsługiwać wiele połączeń jednocześnie, niezależnie od miejsca i czasu. Najnowsze oprogramowania można tworzyć i dopasowywać, biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby danej branży. Oprogramowanie jest w stanie uwzględniać specyficzne procesy, charakterystyczne np. dla usług związanych z rekrutacją. Voicebot nie tylko przyjmuje zgłoszenie, ale korzystając z odpowiedniego algorytmu, skanuje je i w zależności od wyniku przesuwa do dalszego etapu rekrutacji lub odrzuca, a za każdym razem wraca z feedbackiem do użytkownika. To nie wszystko. Jeśli proces wymaga dodatkowej rozmowy, voicebot jest ją w stanie przeprowadzić, uzyskać konieczne informacje, zaklasyfikować je i ocenić, i na tej podstawie zdecydować, czy kandydat może przejść do kolejnego etapu. W ten sposób zatrudniający przedsiębiorca lub rekruter ma pewność, że nie pominął w procesie żadnego wartościowego zgłoszenia.

To tylko jedna z wielu zalet. Voicebot może pomóc tam, gdzie człowieka ograniczają czas i inne obowiązki zawodowe. Odciążony specjalista jest w stanie zająć się ważniejszymi zadaniami, a przez to pracować efektywniej. Właśnie dlatego o tego typu nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych nie można mówić w kontekście spamu, ponieważ współczesne voiceboty to zaawansowani wirtualni asystenci, a korzyści z ich wdrożenia odczuje każda ze stron.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także