Wiele biznesów przechodzi do sieci. Cześć umożliwia składanie zamówień przez stronę internetową, inne drobiazgowo opisują swoją ofertę i zachęcają do kontaktu. Osobnym bytem są sklepy internetowe, w których zrobimy zakupy bez wychodzenia z domu. W jaki sposób strony internetowe zdobywają klientów?
Po pierwsze – pojaw się w wyszukiwarce Google
Użytkownicy internetu ufają w wyszukiwarce Google. Dzięki niej pozyskują odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz znajdują idealne produkty i usługi. Dlatego dla każdej strony internetowej niezbędne jest, aby pojawić się w tej wyszukiwarce – najlepiej na jak najwyższych pozycjach. Z pomocą przychodzą usługi pozycjonowania, które ma na celu zwiększenie widoczności Twojej strony w internecie. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla osób skierowanych na całą Polskę jak i drobnych biznesów lokalnych. Coraz więcej osób jest tego świadomych i coraz częściej wpisują fladze typu „pozycjonowanie Katowice” szukając odpowiedniej agencji.
Po drugie – statystyki i analityka
Pozycjonowanie zwiększy ruch na Twojej stronie. Musisz jednak wiedzieć w jaki sposób użytkownicy z niej korzystają – ilu się pojawia w ciągu tygodnia, miesiąca; jak wiele podstron przeglądają; jak duże zakupy robią. Dzięki analizowaniu ruchu na stronie będziesz wiedział na czym się skupić i gdzie wprowadzić zmiany. Darmowe narzędzia pozwalają sprawdzić w jaki sposób ktoś dostał się na Twoją stronę, jakich fraz użył w wyszukiwarce. Te informacje przydadzą się nie tylko Twojej agencji pozycjonerskiej, ale także tobie, pokazując na co jest popyt.
Treść i informacje są niezbędne!
Opisy produktów powinny być wyczerpujące, na stronie muszą pojawić się informacje o Twojej firmie i różne możliwości na skontaktowanie się z Tobą. Mapka Google ze wskazówkami dojazdu, integracja z wizytówką Google Moja Firma, formularz kontaktowy, telefon adres email, odnośniki do mediów społecznościowych – postaw na jak najwięcej możliwości kontaktu. Każdy klient preferuje co innego.
Twoja strona musi być użyteczna!
Idealna strona jest intuicyjna, estetyczna, prosta do poruszania się i szybka. Często mniej znaczy więcej. Nie przesadzaj z wodotryskami i krzykliwymi grafikami. Po dobrej stronie powinno łatwo się nawigować i bez problemu odnaleźć interesujące informacje. W przypadku sklepów internetowych niezbędny jest prosty i przejrzysty proces dokonywania zakupu. Pozycjonowanie i inne działania marketingowe sprowadzą ruch na Twoją stronę, jednak to od Ciebie, Twojej strony internetowej i Twojej oferty będzie zależało to, czy dokonają zakupu.