Zabieranie urządzeń mobilnych w podróż to normalna sprawa. Coraz częściej jednak używamy ich do rezerwowania takich wycieczek. Jak dowiadujemy się z raportu Travel Flash, przygotowanego przez firmę Criteo, w pierwszym kwartale 2016 roku 27% rezerwacji podróży na całym świecie zostało dokonanych właśnie przy użyciu smartfona lub tabletu.
Rezerwacje podróży przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne
W samej Polsce udział transakcji mobilnych w całkowitej sprzedaży online wyniósł 20% dla branży podróżniczej (vs. 15% dla branży sprzedażowej). Aż 63% transakcji mobilnych, zostało dokonanych w systemie Android. W Europie najwięcej rezerwacji za pomocą urządzeń mobilnych wykonano w Wielkiej Brytanii (28%), Włoszech (26%), Holandii (23%), Francji (22%) i Niemczech (15%). Na światowym podium znajdują się natomiast kolejno: USA (29%), Australia (32%) i lider – Japonia – z wynikiem 36%.
Częściej rezerwujemy poprzez aplikacje
Inwestycje reklamodawców w śledzenie zachowań użytkowników i działania reklamowe przynoszą też wzrost liczby rezerwacji z poziomu aplikacji. W Q1 2016, w ujęciu globalnym, aplikacje wygenerowały 57% rezerwacji mobilnych, co stanowi wzrost o 40% w stosunku do Q3 2015. W sumie liczba rezerwacji w aplikacjach wzrosła o 3 punkty w ciągu zaledwie 90 dni i 40 punktów w 18 miesięcy.
A najczęściej rezerwujemy za pomocą smartfona
W kilku podkategoriach, mobilne rezerwacje zostały zdominowane przez smartfony. W amerykańskich Online Travel Agency’s w Q1 2016 aż 81% mobilnych rezerwacji hotelowych i 53% mobilnych rezerwacji lotów zostało wykonanych z poziomu smartfona. W Polsce smartfon jest również bardziej popularnym narzędziem zakupowym niż tablet – w minionym kwartale wygenerował aż 74% wszystkich transakcji mobilnych.
Rezerwacje last minute w USA dokonywane były najczęściej z poziomu smartfona
Co więcej, smartfony sprzyjają rezerwacjom last minute: w marcu 2016 roku 60% rezerwacji last minute w biurach podróży online w USA zostało wykonanych z poziomu smartfona, a całościowy udział urządzeń mobilnych w rezerwacjach last minute wyniósł 67%.
Rezerwacje mobilne podlegają również istotnym sezonowym zmianom. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, ich udział w 2015 roku wzrósł o 21% w okresie od kwietnia do lipca. Taki sam trend przewiduje się na nadchodzący sezon letni. Ponad połowa rezerwacji podróży w USA jest wykonywana za pomocą urządzeń mobilnych lub przy użyciu wielu urządzeń.
Raport Travel Flash jest dostępny dla każdego
Zawarte w raporcie informacje pokazują jak ważne powinny być dla reklamodawców z branży podróżniczej aplikacje mobilne, responsywne strony internetowe oraz śledzenie zachowań użytkowników na różnych urządzeniach. Podstawą jest bowiem poznanie ścieżki zakupowej klienta i zrozumienie jego intencji zakupowych.
W raporcie Travel Flash znajdują wnioski z analizy rezerwacji dokonanych u dostawców usług turystycznych na całym świecie od początku 2015 roku. Pełna wersja raportu dostępna jest pod adresem: www.criteo.com