Konferencje
Mobile Trends

Na czym polega marketing internetowy?

Współcześnie większość przedsiębiorców decyduje się promować swoją działalność w Internecie. Wykorzystanie sieci daje zasadniczo nieograniczone możliwości pozyskiwania nowych Klientów. Praktyka przedsiębiorców w zakresie działań reklamowych sprawia, że jedną z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu jest marketing internetowy. Na czym polega i jakie narzędzia wykorzystuje? Wszystkiego dowiesz się, czytając nasz artykuł.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy obejmuje szereg zróżnicowanych działań, których celem jest opracowanie strategii dotyczącej wprowadzenia produktu na rynek jego promocji oraz kreowania pozytywnego wizerunku marki. Ujmując rzecz ogólnie, marketing internetowy ma doprowadzić do zwiększenia widoczności danej firmy w Internecie, czego skutkiem ma być z kolei powiększenie dochodu związanego ze sprzedażą produktów czy świadczeniem usług. Różnica między marketingiem internetowym a marketingiem tradycyjnym dotyczy przede wszystkim stopnia aktywności Klientów. W przypadku marketingu internetowego konsument nie jest jedynie biernym odbiorcą reklamy – może on wyrażać swoje opinie i czynnie wpływać na działalność przedsiębiorcy. Poniżej prezentujemy trzy popularne narzędzia marketingu internetowego: pozycjonowanie strony, kampanie Google Ads oraz content marketing.

Marketing internetowy – na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Celem pozycjonowania (SEO) jest uzyskanie jak najlepszej pozycji strony internetowej w trakcie wyszukiwania. Podstawą kampanii SEO są takie działania, jak dobór odpowiednich fraz kluczowych, linkbuilding oraz tworzenie oryginalnych treści na stronę. Pozycjonowanie strony nie przynosi pozytywnych rezultatów natychmiast. Aby osiągnąć pożądane efekty, np. w postaci wzrostu popularności danego produktu wśród Klientów, działania optymalizacyjne muszą być prowadzone przynajmniej przez kilka miesięcy. Warto jednak wykazać się cierpliwością – pozycjonowanie strony sprawi, że nasza firma utrzyma wysoką popularność w sieci nawet po zakończeniu kampanii.

Marketing internetowy – kampanie Google Ads

Drugą niezwykle popularną metodą pozyskiwania nowych Klientów jest kampania Google Ads. W przypadku usług Google Ads naliczanie opłat następuje wyłącznie w przypadku kliknięcia danej reklamy przez Klienta. W ten sposób ponosimy koszty wyłącznie w sytuacji, gdy konsument rzeczywiście podejmie pożądane z naszej perspektywy działania. Kampania Google Ads będzie szczególnie atrakcyjna wówczas, gdy oczekujemy natychmiastowych rezultatów. Należy jednak pamiętać, że gdy przestaniemy korzystać z usługi, popularność naszej strony zmaleje.

Content marketing – internetowy sposób na oryginalną treść

Istotą content marketingu jest publikowanie wartościowych, oryginalnych treści na stronie internetowej. Treści te powinny nie tylko przyciągnąć uwagę potencjalnych Klientów, ale również umożliwić zbudowanie długotrwałych relacji między nimi a przedsiębiorcą. Content marketing jest dobrym sposobem na poprawę naszego wizerunku w sieci oraz zdobycie zaufania konsumenta.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także