Youtube to najpopularniejsza aplikacja mobilna na Androida w Polsce, a Skype wykorzystywany jest częściej od Snapchata. Takie informacje znaleźć można w przygotowanych przez zespół Spicy Mobile statystykach dotyczących aplikacji i domen z największym zasięgiem na polskim rynku urządzeń mobilnych z Androidem.
Youtube najpopularniejszą aplikacją…
Dosyć niespodziewanym liderem zasięgów aplikacji okazał się Youtube, który wykorzystywany był w lipcu przez 65,07% badanych użytkowników. Polski rynek wyróżnia się pod tym względem, ponieważ według danych globalnych aplikacja Youtube’a przegrywa pod względem popularności z apką Facebooka (+FB lite). W Polsce aplikacja największego serwisu społecznościowego może poszczycić się prawie 50-procentowymi zasięgami (48,26%). Trzecie miejsce należy do związanego z Facebookiem komunikatora Messenger (45,38%). Dopiero czwarta i piąta pozycja wróciły do Google – znalazły się na nich aplikacje Mapy Google (43,07%) i Gmail (35,47%).
Drugą piątkę zestawienia otwierają aplikacje zakupowe: Allegro, z którego korzystało 16,25% badanych użytkowników oraz OLX.pl z zasięgiem 15,79%. Nieco gorszy wynik uzyskał Instagram (13,01%). Ciekawiej robi się jednak w końcówce, w której aplikacja Skype (12,62%) okazuje się bardziej popularna od Snapchata (10,89%).
…także w kategorii video
To właśnie materiały video bardzo szybko stają się jedną z głównych form komunikowania w sieci, również na urządzeniach mobilnych. Przyglądnijmy się więc pięciu najczęściej wykorzystywanym w Polsce aplikacjom video. Naturalnym liderem zestawienia jest oczywiście Youtube (zasięg 65,07%). Następną pozycje piastuje Player+Player HD z 4,35% zasięgów. Nieco ponad 3% uzyskała Ipla, a kolejne miejsca zajęły Videostar Plus (1,78%) i eskaGo-radio | tv | vod z niecałym procentem zasięgu (0,91%).
Onet.pl najczęściej odwiedzaną domeną po… Google i Facebooku
W przypadku najczęściej odwiedzanych na urządzeniach mobilnych stron internetowych znów mamy do czynienia z oczywistym wygranym – Google.pl, którego zasięg objął 72,37% badanych. Domena Facebook.com znalazła się na drugim miejscu z 56,73% zasięgu, a trzecią pozycję znów zajęło Google, tym razem Google.com. Bardziej interesująca wydaje się dalsza część zestawienia. Okazuje się bowiem, że choć Onet.pl i wp.pl na komputerach osobistych dzieli dosyć duża różnica zasięgów, to na urządzeniach mobilnych zasięgi obu portali są bardzo zbliżone do siebie – odpowiednio 37,58% i 37,19%.
Serwis zakupowy allegro.pl zajmuje szóstą pozycję, tak samo jak w rankingu aplikacji. Strona allegro.pl obejmuje zasięgiem prawie 1/3 użytkowników (31,53%) i wygrywa z wikipedia.org z wynikiem 29,72%. Co zrozumiałe, Youtube nie powtarza już sukcesu aplikacji jako domena internetowa plasując się w dole stawki (25,88%) Top 10 domen internetowych zamykają portale informacyjne – interia.pl (23,47%) i gazeta.pl (21,60%).
Google wygrywa na polskim rynku aplikacji i domen
Jak widać na Polskim rynku dominują aplikacje firmy Google. Pamiętajmy jednak, że najpopularniejszym w Polsce mobilnym systemem operacyjnym pozostaje Android, na którym od razu znajdziemy aplikacje takie jak wyszukiwarka Google, Youtube czy Mapy. Użytkownik musi tylko zacząć ich używać. Bez wątpienia daje to sporą przewagę aplikacjom Giganta z Mountain View.
Zaprezentowane wyżej dane pozyskano za pomocą aplikacji badawczej Mobience od grupy użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem.