W branży m-commerce wciąż jest wiele do zrobienia, jednak jeżeli chodzi o konsumentów, którzy codziennie otwierają pocztę e-mail, smartfony bezapelacyjnie wygrywają. Dlaczego odbieranie maili na komputerach odchodzi w niepamięć i co jest tego powodem? Odpowiedź znajdziecie poniżej.
Smartfony górą
Ostatni kwartalny raport sporządzony przez Movable Ink. zatytułowany UK Consumer Device Preference Report pokazuje, że otwieranie wiadomości e-mail na telefonach komórkowych osiągnęło bardzo wysoki poziom w pierwszym kwartale tego roku. Aż 71% e-maili odbieranych było na urządzeniach mobilnych takich jak smartfony czy tablety, a zaledwie 29% na komputerach stacjonarnych. Jeżeli chodzi o wyniki dla samych smartfonów, to ich liczba wyniosła 42%, natomiast tablety z wynikiem 29% plasują się nieco niżej w rankingu.
Odbieranie e-maili to jeszcze nie wszystko. Jeżeli chodzi o klikanie w wiadomości, wyniki są dość zrównoważone pomiędzy urządzeniami stacjonarnymi, smartfonami i tabletami. Wskaźniki plasują się kolejno na poziomie 39% na komputerach, 34% na smartfonach i i 28% na tabletach.
Użytkownicy wykorzystujący smartfony do sprawdzania poczty e-mail prowadzą również za ich pomocą aktywną korespondencję e-mailową, odpowiadając na wiadomości. Tego typu użytkownicy stanowią 63,3% wszystkich badanych. Ciekawym jest, że niemal 68% posiadaczy smartfonów sprawdza za ich pomocą maile zarówno maile prywatne, jak i służbowe. Może to wynikać z intensywnego trybu życia i braku czasu, aby korespondencję sprawdzać na urządzeniach stacjonarnych. Również zdecydowana większość, bo aż 70,5% użytkowników smartfonów, sprawdza pocztę regularnie i z taką samą intensywnością przez wszystkie dni tygodnia.
Nocne e-mailowanie
Postanowiono zbadać również pory dnia, w jakich wysyłane są treści marketingowe. Zwrócono uwagę, że więcej niż połowa wiadomości e-mail wysyłanych między północą a 7:30 otwieranych było na smartfonach. To ważna uwaga dla e-mail maketerów – treści mailingów powinny być projektowane tak, aby łatwo dopasowywały się do małych ekranów urządzeń mobilnych. Polecamy zadbać o to wysyłając e-maile o każdej porze dnia i nocy.
O zmianach zachodzących w zakresie e-mail makretingu opowiadał nam jakiś czas temu Paweł Sala. Już ponad rok temu zauważył on, że urządzenia mobilne mają coraz większy udział w sprawdzaniu poczty. Najistotniejszym jest fakt, że wraz ze zmianą sposobu sprawdzania poczty, zmienia się również sposób jej percepcji jako kanału marketingowego. W tej sytuacji ważne jest, aby nie skupiać się tylko i wyłącznie na aspekcie technologicznym, ale również brać pod uwagę inne potrzeby odbiorców poczty mobilnej. Umiejętne wykorzystanie kanału mobilnego w kontekście opisywanych zmian, jest niezwykle ważne i z pewnością przyniesie pozytywne efekty w prowadzonych działaniach marketingowych.
Źródło:
http://www.marketingtechnews.net/news/2015/jul/10/mobile-wins-opens-email-marketing/