Najprościej rzecz ujmując remarketing Google Ads służy do tego, by klienci, którzy mieli kontakt z Twoją marką, nie zapomnieli o Tobie, nawet jeśli zrobili zakupy czy zapisali się do newslettera. Warto regularnie o sobie przypominać, zwłaszcza wtedy, gdy masz do zaoferowania nowe produkty, albo gdy chcesz nakłonić konsumenta do dokończenia zakupów. Sprawdź, jak działa remarketing AdWords i jakie są jego rodzaje.
Remarketing Google Ads w pigułce
Remarketing Google Ads to rodzaj kampanii prowadzonych w systemie reklamowym Google (być może spotkałeś się z określeniem „remarketing AdWords” – to stara nazwa Google Ads). Ich celem jest kierowanie reklam do użytkowników, którzy mieli już kontakt z Twoją marką, np.:
- weszli na Twoją stronę,
- zrobili zakupy,
- dodali produkty do koszyka, ale nie dokończyli transakcji,
- korzystają z Twojej aplikacji mobilnej,
- subskrybują Twój newsletter.
Dlaczego remarketing jest skuteczną strategią? Ponieważ użytkownik wykonał już pierwszy krok i zna Twoją markę – nie musisz więc przedstawiać mu się tak, jak komuś, kto jeszcze o Tobie nie słyszał. Wasza wspólna droga skróciła się o jeden duży krok.
Co wyróżnia remarketing Google Ads?
- Kampanie remarketingowe, pod warunkiem, że zostały dobrze skonfigurowane, trafnie docierają do zainteresowanych użytkowników i takich, którzy są wstępnie zainteresowani Twoją ofertą.
- Są różnorodne – korzysta się zarówno z reklam graficznych, jak i filmów oraz innych statycznych i dynamicznych kreacji.
- Są skuteczne m.in. wtedy, gdy chcesz poinformować o nowym produkcie czy nowej usłudze, a także pozwalają promować oferty specjalne i czasowe.
- Pomagają wzmocnić wizerunek marki i utrwalić ją w świadomości odbiorców.
Kiedy remarketing Google Ads sprawdza się najlepiej? Przede wszystkim w branży e-commerce, choć nie tylko. Kampanie remarketingowe mogą też skutecznie zwiększać lub pomagać budować świadomość marki, a także nakłaniać użytkowników do odwiedzenia Twojej strony.
Jak działa remarketing Google Ads?
Google Ads jest narzędziem, które pozwala emitować reklamy w wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google. Co to oznacza? Twoje reklamy mogą wyświetlać się np. na stronach partnerów Google, do których należą m.in. wp.pl, interia.pl, onet.pl czy YouTube oraz mnóstwo innych dużych i mniejszych portali. Dzięki temu masz możliwość dotarcia do ogromnego grona użytkowników. Jak to działa?
Na Twojej stronie umieszcza się specjalny kod, dzięki któremu możliwe jest zapisywanie na listach marketingowych Twoich potencjalnych klientów, a także śledzenie ich w sieci. Do osadzania takich kodów wykorzystuje się Google Ads w połączeniu z Google Analytics. Duże znaczenie odgrywają także pliki cookies, które zapisują się na komputerach konsumentów i umożliwiają śledzenie ich zachowań w sieci. Przy planowaniu kampanii w Google Ads niebagatelną rolę odgrywa także właściwe targetowanie i poznanie potrzeb oraz oczekiwań precyzyjnie dobranej grupy docelowej.
Wszystko to pozwala na tworzenie celnych, dopasowanych do odbiorców komunikatów reklamowych, dostosowywanie ich do zainteresowań konsumentów czy nawiązywanie do konkretnych miejsc w Twoim serwisie lub produktów, które zainteresowały użytkowników.
Prowadzenie kampanii remarketingowych wymaga odpowiednich umiejętności, wiedzy na temat trendów na rynku marketingowym, znajomości Google Ads i umiejętności tworzenia, prowadzenia oraz monitorowania kampanii. Możesz spróbować własnych sił i samodzielnie zoptymalizować kampanię, albo zdecydować się na kampanię z adCookie – agencją marketingową, dzięki której działania reklamowe osiągną założone cele.
Remarketing niejedno ma imię – jakie są rodzaje remarketingu AdWords?
Google Ads daje Ci możliwość korzystania z różnych opcji remarketingu, dzięki którym możesz dopasować reklamy do Twoich odbiorców. Do wyboru masz np.:
- remarketing standardowy – reklamy są wyświetlane wtedy, gdy użytkownik przegląda inne strony należące do sieci reklamowej Google (albo korzysta z aplikacji mobilnych czy webowych). W tym przypadku reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej Twoją witrynę,
- remarketing dynamiczny – w reklamach można uwzględniać konkretne produkty czy usługi – te, które użytkownicy oglądali na stronie czy w aplikacji,
- remarketing w wyszukiwarce – inaczej Remarketing List for Search Ads (RLSA) lub listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce. Reklamy emitowane są tym użytkownikom, którzy weszli na Twoją stronę, a po jej opuszczeniu kontynuowali poszukiwania w internecie, na innych stronach,
- remarketing wideo – reklamy są emitowane tym użytkownikom, którzy przeglądali Twój kanał YouTube lub obejrzeli konkretne filmy. Kiedy się wyświetlają? Wtedy, gdy użytkownicy przeglądają YouTube’a lub filmy zamieszczone na innych stronach w sieci reklamowej Google,
- remarketing adresowany (kierowany na listy klientów) – kampanie reklamowe są kierowane na określone, zdefiniowane listy użytkowników, którzy zostawili swoje dane kontaktowe na Twojej stronie, np. przy zapisywaniu się do newslettera czy podczas wypełniania formularza. Reklamy mogą być wyświetlane w różnych usługach. Pozwalają budować i wzmacniać więzi między Twoimi odbiorcami a marką i zwiększać lojalność klientów.
Decydując się na remarketing w Google Ads, możesz postawić na różne strategie, np. remarketing porzuconych koszyków (do osób, które dodały coś do koszyka, ale nie dokonały zakupów), remarketing podstron (reklamy dopasowuje się do tematyki podstron, które przeglądali użytkownicy) czy up-selling i cross-selling (reklamowanie produktów uzupełniających lub o wyższej wartości). By kampania odniosła sukces, ważne jest dokładne przeanalizowanie grupy docelowej i stworzenie reklam atrakcyjnych wizualnie, dopasowanych do ich potrzeb i oczekiwań.