Konferencje
Mobile Trends

PUBG Mobile i TikTok na czele najbardziej dochodowych aplikacji

TikTok stał się najpopularniejszą aplikacją pomimo faktu, że w wielu krajach zakazano używania chińskich produkcji. Platforma do tworzenia krótkich filmików osiągnęła 540 milionów dolarów zysku w 2020 roku. Na drugim miejscu plasuje się aplikacja randkowa Tinder, która zarobiła 513 milionów dolarów. Najwięcej zysku w ubiegłym roku w kategorii gier odnotował PUBG Mobile, która jest dostępny zarówno w App Store oraz Google Play.

Według danych opublikowanych przez firmę Apptopia zajmującą się analizą aplikacji, YouTube zajął trzecie miejsce z przychodami 478 milionów dolarów, następnie Disney+ z 314 milionami dolarów. Co ciekawe, Netflix plasuje się na dziesiątym miejscu z zarobkami 209 milionów dolarów na całym świecie. Czy to znak, że fenomen tego streamingu już przemija? 

Spadek był spowodowany decyzją Netflixa, która dotyczyła rezygnacji z „podatku Apple”, usuwając możliwość aktywowania płatnej subskrypcji na urządzeniach iOS. W celu rozpoczęcia korzystania ze streamingu należy teraz skorzystać ze przeglądarki internetowej. Sensor Tower szacuje, że Netflix wygenerował łącznie 216,3 milionów dolarów w pierwszym kwartale 2019 roku. Tinder również może być dumny ze swojego wyniku, bowiem osiągnął zysk na poziomie 260,7 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 42%. Na kolejnych miejscach znalazły się takie aplikacje jak Tencent Video, Pandora, Kwai, Line, Line Manga. Co ciekawe często dochód nie pokrywa się z popularnością aplikacji mobilnych. 

Przez lockdown Google Play i App Store osiągnęły rekordowe wyniki. W ubiegłym roku blisko prawie 134 miliardów razy pobrano aplikacje mobilne, czyli o 14 % więcej niż w 2019 roku. Użytkownicy w 2020 roku ściągnęli 56,2 miliardów razy gry na swoje urządzenia mobilne, a taki wynik wygenerował przyrost o 33%. Najpopularniejszą grą 2020 roku w App Store była Among US, PUBG Mobile oraz Call of Duty Mobile, natomiast w Google Play Garena Free Fire, Subway Surfers oraz Hunter Assassin. 

Jak kształtowały się przychody z gier w ubiegłym roku? 

Ten segment branży mobile wygenerował prawie 80 miliardów dolarów zysku, co oznacza wzrost o 26% w stosunku do roku 2019. W App Store przychody z gier mobilnych osiągnęły około 47,6 miliardów dolarów, a w przypadku Google Play było to niecałe 32 miliardy dolarów. 

Niewątpliwym jest, że branża mobile jest segmentem bardzo dochodowym, jak również dynamicznie się rozwijającym. Z wiadomych powodów ubiegły rok przyśpieszył wszystkie trendy i wymusił pewne innowacje, które zdecydowanie były opłacalne dla branży.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także