Konferencje
Mobile Trends

5 użytecznych funkcji bankowych aplikacji mobilnych dostępnych przed logowaniem

Czy do aplikacji bankowych trzeba się zalogować, aby korzystać z ich funkcjonalności? Niekoniecznie! Twórcy polskich aplikacji starają się maksymalnie ułatwić życie swoim mobilnym klientom i udostępniają funkcje, które mogą nam się przydać bez konieczności logowania do banku. Takie dobre praktyki pozwalają na znaczne skrócenie ścieżek użytkowników i powodują, że bankowość mobilna ułatwia nam życie w sposób niedościgniony dla tradycyjnej bankowości internetowej.
Poniższe zestawienie pięciu użytecznych funkcji bankowych aplikacji mobilnych dostępnych przed logowaniem pochodzi z raportu BANK.JEST.MOBI 2016, który zawiera m.in. ponad sto dobrych i złych praktyk. Raport będzie dystrybuowany odpłatnie, jego premiera odbędzie się 19 maja, a już dziś na łamach mobiletrends.pl, możecie zapoznać się z jego kilkoma wnioskami.

1. Podgląd wysokości dostępnych środków na koncie

Dzięki badaniom z użytkownikami, które przeprowadzono w ramach prac nad raportem, wiemy, że niezmiennie od kilku lat najczęściej wykorzystywaną przez nich funkcją w aplikacjach bankowych jest sprawdzanie wysokości dostępnych środków na koncie. Banki, wychodząc naprzeciw wymaganiom swoich klientów skutecznie skracają czas i ilość kroków potrzebne do realizacji tego celu. Użytkownicy systemu operacyjnego Android mają możliwość ustawienia widgetu wskazującego stan konta w ujęciu procentowym lub w postaci paska stanu. Innym rozwiązaniem, praktykowanym w bankowych aplikacjach mobilnych jest dostęp do środków pieniężnych z poziomu ekranu logowania do aplikacji lub po przeciągnięciu palcem w dół na tym samym ekranie. Jeśli chcielibyśmy znać dokładną kwotę a nie tylko stan procentowy, to zdecydowanie podgląd stanu konta po przeciągnięciu palcem wygrywa nad innymi rozwiązaniami komfortem użycia z jednoczesnym zachowaniem poczucia bezpieczeństwa.

 1_podgląd_ING  1_podgląd_Millennium

2. Możliwość płatności z wykorzystaniem kodu BLIK

Osobom, którym zdarza się rozstawać ze swoim portfelem z pomocą przyjdzie aplikacja bankowa, która wyposażona jest w rozwiązanie obsługujące płatności BLIK. To rozwiązanie, jako jedna z form płatności bezgotówkowych, staje się coraz popularniejsze. Przede wszystkim ze względu na wygodę wykorzystania. Czasami, zdecydowanie szybciej, jesteśmy w stanie wyciągnąć smartfona z kieszeni naszych spodni lub torebki, niż portfel. W takiej sytuacji aplikacja bankowa wyposażona w BLIK sprawdza się idealnie. BLIK, dostępny już na pierwszym ekranie aplikacji bankowej, pozwala na szybkie i wygodne wykonywanie transakcji oraz wypłacanie gotówki z bankomatów i prawdziwie zwalnia nas z konieczności posiadania karty przy sobie.

 2_BLIK_mBank  2_BLIK_ALIOR

3. Kursy walut

Osoby często podróżujące doceniają kalkulatory walut, dostępne na wyciągnięcie ręki. Na rynku dostępnych jest wiele niezależnych aplikacji, pozwalających na szybkie przeliczanie wartości pieniądza. Nie trzeba ich jednak instalować, ani też odwiedzać dedykowanych temu celowi serwisów internetowych, jeśli ma się odpowiednią aplikację bankową. Aktualne kursy walut można sprawdzić z poziomu większości aplikacji bankowych, oczywiście bez konieczności logowania się.

 3_kurs_ORANGE  3_kurs_PLUSBANK

 4. Lista lub mapa z bankomatami i wpłatomatami

Pomimo, iż w coraz większej liczbie miejsc jesteśmy w stanie zapłacić kartą, to i tak niejednokrotnie okazuje się, że potrzebujemy mieć przy sobie gotówkę. Tutaj zawsze z pomocą przychodzą nam bankomaty. Dlatego kolejną, ciekawą funkcją jest możliwość wyszukiwania bankomatów oraz wpłatomatów. Poprzez, powszechną już, możliwość ich geolokalizacji klienci w prosty sposób mogą odnaleźć w okolicy najbliższy bankomat lub wpłatomat. Rozwiązanie jest bardzo intuicyjne i wygodne, a lista lub mapa bankomatów i wpłatomatów jest zawsze na wyciągnięcie palca.

 4_bankomaty_CITI  4_bankomaty_BGŻ

5. Możliwość błyskawicznego zastrzeżenia karty

Zgubienie lub kradzież karty to sytuacje, które testują nasze nerwy. Ostatnią rzeczą, która w tak niekomfortowej sytuacji jest nam potrzebna, byłoby błądzenie po serwisie internetowym banku w poszukiwaniu numeru do Call Center, a następnie przedłużające się oczekiwanie na połączenie z konsultantem, aby zabezpieczyć swoje konto przez ewentualnym rabunkiem. Coraz więcej banków, odpowiadając na te potrzeby, implementuje w swoich aplikacjach mobilnych funkcję zastrzegania karty z poziomu pierwszego ekranu oraz tuż po zalogowaniu. Tutaj należy zauważyć, że opcja zastrzegania kart, dostępna po zalogowaniu do aplikacji, pozwala użytkownikowi przeprowadzić ten proces samodzielnie bez kontaktu z Call Center. Natomiast opcja widoczna na ekranie startowym przekierowuje nas na infolinię banku, co w przypadku opisanego scenariusza, jest rozwiązaniem zdecydowanie szybszym i bardziej użytecznym.

  5_zastrzeganie_PKO5_zastrzeganie_BZWBK

 
Więcej informacji znajduje się na stronie BANK.JEST.MOBI 2016, na której kupisz i pobierzesz raport zawierający m.in. kilkadziesiąt dobrych i złych praktyk, stosowanych w polskich aplikacjach bankowych.

Udostępnij
Zobacz także