Konferencje

Raport ComScore: Aplikacje generują ponad połowę ruchu w mediach

Według raportu przygotowanego przez serwis ComScore, korzystanie z urządzeń mobilnych stanowi w sumie 60% całkowitego czasu spędzonego na korzystaniu z mediów elektronicznych. Jest to wzrost o 10% w stosunku do ubiegłego roku. O ile taki wzrost nie wydaje się niczym nadzwyczajnym, na uwagę zasługuje fakt, iż to aplikacje mobilne generują ponad połowę (51%) tego czasu.

Z jakimi treściami mamy do czynienia najczęściej?

W badaniu zanalizowano również, jaki rodzaj treści „kradnie” najwięcej czasu mobilnym użytkownikom. Niektóre z kategorii okazały się niemal całkowicie zawłaszczyć sobie sympatię użytkowników, w porównaniu do aktywności desktopowej. Radio zajęło pierwsze miejsce, ponieważ z tego medium na urządzeniach mobilnych korzysta aż 96%, podczas gdy desktopowo – jedynie 4%. Ex aequo ulokowały się zdjęcia. Trzecie i czwarte miejsce należy do map (Google Maps i Apple Maps wiodą prym) i komunikatorów (głównie Facebook Messenger, WhatsApp, Viber, a także inne), na które przypadło aż 90%.
Share-of-US-Digital-Media-Time-Spent-by-Platform_reference

Sieci społecznościowe rządzą w mobile

Jeśli chodzi o serwisy społecznościowe, w ich kategorii aż 70% to ruch mobilny. Generują one 20% całkowitego ruchu spędzonego na korzystaniu z mediów elektronicznych. Poniżej przedstawiamy dowody na istotność mediów społecznościowych w kanałach mobilnych:

  • Mobilne zaangażowanie w sieci społecznościowe wzrosło o 55% w porównaniu do ubiegłego roku.
  • Korzystanie  z mediów społecznościowych na smartfonach i tabletach stanowi 31% całkowitego wzrostu ruchu w internecie w porównaniu z rokiem ubiegłym.
  • Numer jeden wśród sieci społecznościowych stanowi Facebook, a na korzystanie z niego użytkownicy mobilni poświęcają 24% swojego czasu spędzonego z telefonem w ręce. Podstawowa aplikacja Facebooka sama w sobie stanowi aż 18% z tego czasu.

Share-of-Time-Spent-by-Platform-Leading-Categories_reference
Popularność i czas spędzony na korzystaniu z urządzeń mobilnych ciągle wzrasta. Smartfony i tablety nie tylko stały się naszym „drugim” ekranem, ale w zasadzie przejęły one dla nas już rolę pierwszego ekranu. Telewizory powoli odchodzą do lamusa jako medium o jednostronnym modelu komunikacji. Dotychczas ich miejsce zajmowały przede wszystkim komputery, ale okazuje się jednak, że i te zostają powoli zastąpione przez mniejsze, mobilne ekrany. Są to sygnały świadczące o fakcie, iż wkraczamy w erę totalnej mobilności.
Źródło:
http://www.comscore.com/Insights/Blog/Major-Mobile-Milestones-in-May-Apps-Now-Drive-Half-of-All-Time-Spent-on-Digital
Zdjęcie:
Syda Productions © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Zobacz także