Przeciętny użytkownik korzysta z 10 różnych aplikacji dziennie i 30 miesięcznie. To zwykle około połowa lub 1/3 wszystkich aplikacji zainstalowanych na urządzeniu mobilnym. Taki portret przeciętnego użytkownika smartfona zaprezentowano w raporcie firmy App Annie zatytułowanym „Spotlight on Consumer App Usage”.
Zarządzamy swoim życiem przez aplikacje
Korzystanie z aplikacji to dzienny nawyk przeciętnego użytkownika. Średnio, użytkownicy z 10 krajów: Indii, Brazylii, Chin, Korei Południowej, Niemiec, USA, Francji, UK, Japonii i Meksyku korzystali z 30 aplikacji miesięcznie (z największej ilości apek korzystali mieszkańcy Indii, najmniejszej – Meksyku). Najwięcej zainstalowanych aplikacji posiadali natomiast użytkownicy z Chin i Japonii (ponad 100 apek). Różnica, między ilością zainstalowanych aplikacji, a rzeczywiście użytkowanych jest więc spora.
Dziennie, wykorzystywano przynajmniej 9 różnych aplikacji (przy czym w większości krajów było to średnio około 10). Najmniej apek dziennie (średnio ok. 9), otwierano we Francji, Korei Południowej i w Meksyku, a najwięcej w Chinach, Indiach i Brazylii (średnio około 11).
Na iPhonie więcej aplikacji, ale mniej grania
Pojawiły się także różnice w wykorzystaniu apek ze względu na system operacyjny. Właściciele iPhone’ów włączali bowiem nieco więcej aplikacji dziennie niż użytkownicy Androida. W ciągu miesiąca, na obydwu systemach używano najwięcej „narzędzi i akcesoriów” (zwykle preinstalowanych, takich jak np. przeglądarka internetowa), a także aplikacji z obszarów „komunikacja” i „media społecznościowe”.
Według danych z USA, tamtejsi użytkownicy Androida grali w o 30% więcej gier niż konsumenci z iOS. Jednocześnie gracze z iPhone’ami przynoszą jednak większy dochód deweloperom gier mobilnych, niż gracze z Androida.
W aplikacjach spędzamy ponad miesiąc czasu w roku
Ogólnie rzecz biorąc, liczony globalnie czas spędzany w aplikacjach wzrósł od pierwszego kwartału 2016 r. do pierwszego kwartału 2017 r. o aż 25%. Wzrost zaobserwowano w każdym z 10 analizowanych krajów.
Jeśli chodzi o urządzenia z Androidem, najwięcej czasu dziennie w aplikacjach spędzali mieszkańcy Korei Południowej, Brazylii, Meksyku i Japonii (około 3 godzin), a najmniej Francuzi i Niemcy (do mniej niż 2 godzin). Użytkownicy z Brazylii i Meksyku ponad połowę czasu poświęcali natomiast na aplikacje społeczne i służące komunikacji. Mieszkańcy Korei Południowej i Japonii, w 1/4 oddawali się z kolei mobilnemu graniu (przy czym wzrost średniego czasu spędzanego na grach mobilnych zaobserwowano we wszystkich krajach).
Jak nietrudno się domyślić, użytkownicy ci pozostają równie mobilni co ich smartfony; przechodzą z aplikacji do aplikacji, przy czym niekoniecznie korzystają z tych najpopularniejszych w danym kraju – większość czasu spędzają poza nimi.
Aplikacje randkowe i produktywnościowe odwiedzane często, choć raczej na krótko
Najwięcej wizyt w ciągu dnia odnotowano w przypadku aplikacji „randkowych” (zwykle na 2 minuty w sesji) i służących produktywności (zwykle 1 minuta). Rzadziej choć na dłużej (ok. 3 minuty w sesji) odwiedzano natomiast apki z kategorii „Mapy i Nawigacje”. Krótko i rzadko korzystano z kolei z aplikacji „finansowych” i „edukacyjnych”, ale także „fitnessowych i zdrowotnych” (poniżej 2 minuty dziennie). Zachowania konsumenckie są jednak nieusystematyzowane.
Cały raport „Spotlight on Consumer App Usage. Part 1” (liczący sobie 14 stron), przygotowany przez App Annie, znajdziecie pod adresem: www.appannie.com/en/insights/market-data/global-consumer-app-usage-data/
Via:
techcrunch.com
Źródło:
www.appannie.com