
Millenialsi – pokolenie osób urodzony w końcówce XX wieku, dorastających wraz z rozwojem nowych technologii. Większość z nich jest już dorosła i staje się pokoleniem młodych rodziców, wciąż świetnie zaznajomionym z nowinkami technicznymi. W jaki sposób to zaznajomienie wpływa jednak na wychowanie dzieci? Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w raporcie przygotowanym przez grupę On Board Think Kong.
W raporcie „Czy nowe technologie wychowują dzieci Millenialsów?„, młodzi rodzice korzystający z nowych technologii zostali określeni mianem rodziców NewTech. Nieco ponad 3/4 z nich korzysta z serwisów społecznościowych poświęconych wychowaniu dzieci (65% przegląda treści na blogach parentingowych, co najmniej kilka razy w tygodniu lub częściej), natomiast 57% korzysta z aplikacji mobilnych związanych z rodzicielstwem. Najwięcej rodziców, bo aż 84% interesuje się natomiast nowinkami technologicznymi i gadżetami.
– Dynamiczny rozwój nowych technologii i rosnące zainteresowanie nimi stanowią dziś olbrzymi potencjał dla komunikacji niemal każdego sektora, w tym oczywiście również dla marek dziecięcych. Rośnie też rola Internetu, który jest dziś miejscem wymiany poglądów i wiedzy współczesnych rodziców, z którego producenci powinni na bieżąco czerpać informacje o swoich konsumentach. – mówi Marta Jaskulska, Strateg Marek agencji On Board PR Ecco Network.
Rodzice New Tech stanowili 20,6% przebadanych rodziców
Rodzice, którzy wzięli udział w badaniu zostali sklasyfikowani w 5 segmentów według wartości, jakimi się kierują wybierając produkty dla dzieci, ich zaangażowania w trendy oraz technologii, z jakich korzystają: rodzic niezależny (4,7%), rodzic minimalistyczny (9,9%), rodzic New Tech (20,6%), pilny rodzic (30,6%), slow rodzic (34,2%).
Jak się okazuje w najbardziej interesującej nas grupie Rodziców New Tech jest dużo więcej kobiet niż w pozostałych grupach, czyli ponad 73% (kobiet ogółem w badaniu: 62%).