Konferencje

Raport Tune: 25% właścicieli smartfonów pobrało adblocka

Adopcja aplikacji blokujących reklamy na smartfonach wciąż rośnie. Według badania firmy Tune zajmującej się marketingiem mobilnym w trzecim kwartale 2017 roku mobilne adblocki mogą znajdować się u 80% posiadaczy smartfonów. Dzisiaj jest ich już 25%.

Częstość instalacji adblocków zwiększyła się trzykrotnie

Spośród 4 tysięcy właścicieli smartfonów z Wielkiej Brytanii i USA biorących udział w badaniu Tune, Adblocka (w formie aplikacji lub przeglądarki) pobrało 24,6% osób. Co ciekawe 21% badanych nie była pewna czy instalowała w ogóle program blokujący reklamy. Natomiast 2,4% respondentów odpowiedziała, że w ciągu ostatnich 4-6 miesięcy pobrała aplikację do blokowania reklam, a od listopada 2015 program taki ściągnęło 7,8% respondentów .
Co więcej, według danych z raportu wskaźnik wzrostu adopcji adblocków na smartfonach zwiększył się ponad trzykrotnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy (listopad i grudzień 2015, styczeń 2016). Można więc powiedzieć, że programy te, pod względem ilości pobrań, odniosły na urządzeniach mobilnych spory sukces.
adblocking growing fast
Jednocześnie należy podkreślić, że w badaniu pytano o to czy respondent kiedykolwiek pobrał adblocka, natomiast nie czy używa go aktualnie lub używał na swoim urządzeniu. Z uwagi na te nie do końca jasne dane należy pozostać ostrożnym w ocenie i przewidywaniu dalszych, ewentualnych wzrostów.

Użytkownicy adblocków – kim są?

Jak w każdym badaniu najbardziej interesującą kwestią pozostaje odpowiedź na pytanie – kim są badani? – w tym wypadku użytkownicy, którzy zainstalowali adblocka. Jeśli chodzi o typowe dane demograficzne, to zaskakującym może wydać się odkrycie, że adblocki były pobierane częściej przez osoby starsze (25-54 i 65+) niż te bardzo młode (13-24). Najwięcej posiadaczy aplikacji blokujących reklamy znalazło się w kategorii 24-35 lat.
Adblocki chętniej pobierane były przez mężczyzn (28,6%) niż kobiety (22%), a także raczej przez osoby korzystające z systemu Android (27% z nich) niż iOS (22%).
Przypomnijmy, że w drugiej połowie 2015 roku firma Apple umożliwiła użytkownikom korzystanie z oprogramowania blokującego reklamy na urządzeniach z iOS. Przyczyniło się to do wzrostu udziałów ablocków na mobile, choć trzeba jeszcze poczekać na ostateczny skutek ich obecności na sprzętach Apple.

Użytkownicy nie chcą być śledzeni

Do instalowania adblocków bardzo często zachęca nas obawa przed byciem śledzonym i utratą prywatności. Większość respondentów (55%) odpowiedziała, że reklamodawcy nie powinni mieć możliwości zdobywania danych przez reklamy, a część zgodziłaby się na udostępnianie naprawdę małej liczby takich danych (26%).

Wykorzystanie różnych kanałów dystrybucji reklam to podstawa

Blokowanie reklam na urządzeniach mobilnych staje się czasami koniecznością w obliczu wielu bardzo utrudniających korzystanie z Internetu i nawigację reklam – dźwiękowych, pop upów itd. zabierających czas a często równie cenne dane i transfer (według przytoczonych w raporcie badań Adobe adblocki mogą ograniczać zużycie transferu internetowego nawet o 50%). Jak sugerują twórcy raportu warto skupić się na lepiej przyjmowanym marketingu treści, video marketingu czy współpracy z influencerami. Takie formy reklamy są względnie dobrze przyjmowane przez użytkowników.
Cały, liczący sobie 27 stron Raport Tune znajdziecie pod tym adresem.
Źródło:
http://in.tune.com/tmc-site-ad-blocking-report-thank-you
www.techcrunch.com

Udostępnij
Zobacz także