Konferencje
Mobile Trends

Reklamy w newsletterach radzą sobie coraz lepiej na mobile

Rosnąca popularność produktów finansowych oraz aplikacji bankowych wśród internautów sprawiła, że w sierpniowych AdTrendsach postanowiliśmy skupić się na ich użytkownikach. W październiku pokażemy, które banki obsługują najlepiej swoich klientów (badanie obsługi klienta).

Sierpień miesiącem mobile?

9 września świat ujrzał nowy model iPhone’a z większym wyświetlaczem oraz rewolucyjny (wg Apple) system płatności mobilnej. Jak widać, w Cupertino zauważono w końcu trend, który wyznacza nowy standard obsługi finansowej – coraz więcej osób płaci mobilnie, mając bank zawsze pod ręką, a większe ekrany to więcej możliwości dla aplikacji (w tym finansowych). Responsywność stanowi tu kluczowy aspekt wygody korzystania z usług, co z kolei zauważył ING Bank Śląski, tworząc specjalnie dedykowaną na tablety wersję swojego serwisu – ING Bank Mobile HD. Ponadto w Polsce wprowadzono długo oczekiwane topowe modele Windows Phone z nowym systemem 8.1. Platforma ta cały czas rozwija się i budzi zainteresowanie zarówno wśród nowych użytkowników, jak i posiadaczy wcześniejszych telefonów z logo NOKIA. Przełom sierpnia i września to również czas, w którym Microsoft podejmuje decyzję o zaprzestaniu używania nazwy fińskiego producenta.
Z najnowszego badania AdTrends można dowiedzieć się m.in. o tym, że:

  • reklamy w newsletterach radzą sobie coraz lepiej na mobile
  • zwiększa się celowe korzystanie z reklam na portalach i w aplikacjach mobilnych
  • na YouTube daleko w tyle inne reklamy zostawiła kampania kanału Nokia Polska „Poznaj Windows Phone 8.1” wraz z ponad milionem wyświetleń
  • Facebook goni YouTube i ubiega się o pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych serwisów wśród polskich internautów
  • 41% internautów korzysta z mobilnych rozwiązań finansowych, a wśród nich dominują mężczyźni w wieku 25-34 lata z dużych miast
  • W rankingu najpopularniejszych mobilnych aplikacji bankowych na czołowych miejscach znalazły się: mBank, Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski
  • o aplikacji bankowej internauci najczęściej dowiadują się ze strony banku
  • korzystamy z bankowych aplikacji bo jest nam z tym wygodniej, a nie korzystamy, bo boimy się o bezpieczeństwo własnych pieniędzy
  • dużo więcej użytkowników aplikacji finansowych korzysta z Twittera niż reszta internautów

Sierpniowy AdTrends (następca AdvertTracka) oprócz stałego badania postaw wobec reklam w Internecie, odpowiadając na pytanie jak korzystamy z reklam na różnych kanałach digitalowych i jak cenimy sobie ich przydatność, w tym miesiącu skupia się na użytkownikach aplikacji bankowych, by sprawdzić ich popularność wśród internautów, ale także by ocenić potencjał reklam dla tych użytkowników.
Slajd12
AdvertTrack to cykliczne badanie postaw wobec reklam w Internecie realizowane przez IRCenter i ResearchNow. Badanie jest realizowane metodą CAWI, raz na miesiąc na reprezentatywnej próbie co najmniej 400 internautów. Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w Internecie – tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance oraz działań w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat badania trackingowego AdTrends / AdvertTrack, wejdź na stronę ircenter.com/adtrends-sierpien-2014-aplikacje-bankowe i pobierz pełny raport lub napisz bezpośrednio do nas: info@ircenter.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także