Według aktualnych wyliczeń portalu eMarketer wydatki na reklamę mobilną w USA stanowić będą aż 52,4% (30,45 miliardów dolarów) całej kwoty przeznaczanej na reklamę cyfrową w Stanach Zjednoczonych. To historyczna chwila i wielki przeskok w stosunku do roku ubiegłego, w którym udział reklam mobilnych w reklamie cyfrowej na amerykańskim rynku wynosił ” jedynie” 38,5% (19,15 miliardów dolarów).
Wzrost większy od przewidywanego na początku roku
Analitycy Emarketer przyznali, że w oryginalnych, marcowych szacunkach nie docenili rynku USA, podając niższy udział reklamy mobilnej w tegorocznych wydatkach na reklamę cyfrową (49%). Okazuje się jednak, że przekroczy on próg 50% (52,4%)!. Nieco mniejsze wyniki (w stosunku do ostatniego badania), choć wciąż spektakularne, wyliczono z kolei dla kolejnych lat (2016-19).
Reklama mobilna jeszcze bardziej opłacalna
W sumie, Emarketer spodziewa się wzrostu wydatków na reklamy mobilne o 59% w stosunku do 2014 roku (z jeszcze większym wzrostem mieliśmy do czynienia pomiędzy 2013 a 2014 – 79%!). Odbędzie się to zapewne kosztem popularności reklamy desktopowej.
Jak powiedział jeden z analityków serwisu Martin Utreras:
„Marki i reklamodawcy dostrzegają rosnącą wartość reklamy mobilnej w docieraniu do konsumentów. Niektóre ze zmian dzieją się naturalnie, pieniądze idą z wydatków na reklamę cyfrową, ale dostrzegamy także dodatkowe fundusze płynące z tradycyjnych mediów i całkiem nowe pochodzące z małych i lokalnych przedsiębiorców”
Oczywiście zmiany wiążą się ściśle z wymogami konsumentów i nowymi przyzwyczajeniami, wśród których sprzęty mobilne pełnią bardzo dużą rolę. eMarketer szacuje, że dorośli Amerykanie spędzają 2 godziny i 51 minut dziennie na swoich urządzeniach mobilnych, na aktywnościach innych niż rozmowa (powyżej połowa tego czasu jest spędzana na telefonach komórkowych).
Display advertising wciąż na szczycie
Patrząc z kolei na aktualne wyliczenia dotyczące wydatków na konkretne rodzaje mobilnej reklamy (w USA), widzimy dalsze wzrosty Display advertisingu (w 2015 roku ma osiągnąć poziom 15,55 miliardów $ czyli 51,1% udziałów). Za nimi plasują się wydatki na reklamy w wynikach wyszukiwania (13,62 miliardów czyli ). Obydwie kategorie stają się coraz bardziej popularne, jednak to Display advertising będzie wciąż górował nad Search Advertisingiem. Do 2019 roku dystans między nimi zwiększy się do około 5,5 miliarda dolarów (33,7 mld$ do 28,25 mld$). Głównym celem reklamodawców korzystających z Display advertisingu będą bannery, rich media i materiały sponsorowane (12,77 miliardów $), a w drugiej kolejności video (2,78 mld $).
O ile (przynajmniej w USA) reklamy sms/mms/wiadomości p2p są skazane na wymarcie (0,26 mld$ dzisiaj i 0,23 mld$ w 2019 roku), o tyle wydatki na inne rodzaje reklam mobilnych (emaile, pozyskiwanie leadów) wzrosną z 1,02 mld $ dzisiaj do 3,30 mld $ w 2019 roku. (3,4% udziałów).
Reklama mobilna przegania tą w prasie drukowanej!
Co ciekawe, eMarketer spodziewa się także, że już w 2015 roku procentowy udział wydatków na samą reklamę mobilną przebije udziały prasy drukowanej o 1,2% w ogólnych wydatkach na reklamę w USA. Wynika to najpewniej z faktu, że konsumenci częściej korzystają z mediów poprzez urządzenia mobilne, które z kolei oferują większe pole do popisu dla reklamodawców niż drukowana gazeta czy magazyn.
Czytaj także:
Raport o globalnych wydatkach na mobilną reklamę w 2014 roku.
Źródło:
www.emarketer.com
Zdjęcie:
Puchalt © Więcej zdjęć na Fotolia.pl
www.emarketer.com/Article.aspx?R=1012930
www.emarketer.com/Article/Mobile-Will-Account-72-of-US-Digital-Ad-Spend-by-2019/1012258