Konferencje

Rynek gier mobilnych urośnie w tym roku o 5,5 mld dolarów

W ostatnim artykule na temat przychodów z aplikacji mobilnych na iOS pisaliśmy o znaczącej roli jaką odgrywają w nich gry mobilne. Rynek tego typu aplikacji wciąż się rozrasta, a według prognoz firmy badawczej Newzoo w tym roku wygeneruje zyski w wysokości 35,5 mld dolarów. 
Jak napisano w raporcie Newzoo – „The Mobile Gaming Landscape 2015”, wartość rynku gier mobilnych w 2016 roku zwiększy się o 5,5 miliarda dolarów w stosunku do roku 2015. Tendencja wzrostowa będzie utrzymywać się w kolejnych latach, w 2018 roku przychody z gier mobilnych wyniosą 44,2 miliarda dolarów.

Skąd pochodzą największe przychody?

W roku 2015 najbardziej dochodowym krajem dla twórców gier mobilnych były Chiny (6,5 miliarda dolarów przychodu). Z kolei rynek europejski wygenerował wtedy 4,5 miliarda dolarów przychodów (ponad 80 proc. tej kwoty pochodzi z Europy Zachodniej).

Polska i gry mobilne

W rozwoju branży gier mobilnych swój udział mają też Polacy (między innymi Vivid Games, twórcy gry mobilnej Real Boxing 2 CREED™, laureaci nagrody Mobile Trends Awar 2015 w kategorii gra mobilna). Na temat źródeł przychodów z tworzenia gier mobilnych wypowiedzieli się polscy deweloperzy z firmy T-Bull S.A:

Najbardziej imponujące liczby pobrań z oczywistych względów odnotowujemy w dużych krajach, takich jak Stany Zjednoczone czy Brazylia. W czołówce są jednak również kraje europejskie – Wielka Brytania, Francja czy Niemcy – które doganiają liderów – mówi Grzegorz Zwoliński,
współzałożyciel i Chief Operating Officer firmy T-Bull S.A. – Europa jest kluczowym regionem nie tylko ze względu na rosnącą liczbę pobrań, ale również dzięki doskonale radzącym sobie studiom deweloperskim – dodaje Grzegorz Zwoliński.

Rynek oparł się na modelu Freemium

Fanów mobilnej rozrywki jest już na świecie prawie 1,7 miliarda. Blisko 50 milionów graczy jest gotowych wydać miesięcznie ponad 25 dolarów za zakup nowych produkcji bądź dokonanie mikropłatności w modelu free-to-play (czyli tzw. freemium). Około 90 milionów miłośników interaktywnej rozrywki spędza na graniu aż 10 godzin tygodniowo.

Przyszłość gier mobilnych

Ciekawą kwestią pozostaje przyszłość gier mobilnych. Czy podążą one w podobną stronę co tytuły przeznaczone na urządzenia stacjonarne? W najbliższym czasie interesujące będą działania twórców gier mobilnych, mające na celu rozwijanie produkcji umożliwiających profesjonalną rywalizację, czyli mobilne rozgrywki e-sportowe. Spośród wszystkich możliwych tytułów, które mogłyby zainaugurować tego typu „mobilną rywalizację” na myśl przychodzi mi jak na razie Hearthstone (gra karciana przeznaczona na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne), która już teraz często rozgrywana jest w gronach znajomych, właśnie przy wykorzystaniu smartfonów czy tabletów, a także na ogromnych turniejach e-sportowych (tyle, że na PC).
Zdjęcie:
www.pexels.com

Udostępnij
Zobacz także