Konferencje
Mobile Trends

SXO – strategia, w którą warto zainwestować!

W świecie biznesu pojawia się coraz więcej strategii marketingowych, pomagających budować wizerunek i zachęcających klientów do interakcji. Jeszcze do niedawna dużą popularnością cieszyły się działania z zakresu SEO oraz UX, jednak obecnie nowoczesne przedsiębiorstwa wybierają zupełnie nowy kierunek, na mianowicie SXO. Na czym dokładnie polega ta strategia i dlaczego warto w nią zainwestować?

SXO, czyli połączenie SEO i UX

SXO (Search Experience Optimization) to stosunkowo nowa idea, która czerpie ze wszystkich korzyści SEO i UX. Warto przypomnieć, że działania SEO skupiają się na optymalizowaniu witryny pod wyszukiwarki internetowe, co pozwala zajmować stronie jak najwyższe pozycje. Tymczasem przedmiotem zainteresowania UX jest przede wszystkim użyteczność strony i odczucia, jakie w związku z nią pojawiają się u internautów. Połączenie idei SEO i UX daje SXO, które z jednej strony skupia się na osiąganiu optymalnej pozycji w wyszukiwarce internetowej, z drugiej strony nie pozostaje obojętne na odczucia użytkowników, zachęcając ich do pewnej interakcji.

SXO – dla kogo?

Pozycjonowanie z jednoczesnym badanie doświadczeń użytkowników to rozwiązanie dla wszystkich posiadaczy witryn internetowych, lecz strategia ta sprawdza się najlepiej w przypadku dużych sklepów online. To właśnie one muszą być odpowiednio wypromowane, a jednocześnie zachęcać użytkownika to poczynienia pewnych konkretnych kroków, a finalnie do dokonania zakupów. Właściciele sklepów internetowych muszą skupić się zarówno na kwestii widoczności witryny, jak i na tym, aby potencjalny użytkownik chciał z niej skorzystać. 

Strategia, którą nie sposób wdrożyć samodzielnie

Zdecydowana większość sklepów internetowych potrzebuje optymalizacji, lecz jednocześnie musi skupić się na pozyskaniu klienta i zatrzymaniu go przy sobie. W ich przypadku strategia SXO wydaje się odpowiedzią na wszelkie potrzeby i potencjalne problemy, które mogą pojawić się w prowadzeniu sklepu online. Niemniej jednak warto mieć świadomość, że samodzielne wdrożenie zasad SXO jest niezmiernie trudne. Obecnie na rynku brakuje specjalistów, którzy posiadaliby w tym zakresie wiedzę i odpowiednie doświadczenie. Dlatego też, realizując poszczególne projekty, najważniejsza staje się współpraca pomiędzy specjalistami do spraw SEO i ekspertami w dziedzinie UX. Pierwsi skupiają się na optymalizacji witryny, drudzy na doświadczeniach użytkownika. Nie oznacza to, że ich działania nie są spójne – wręcz przeciwnie, gdyż w rzeczywistości zmierzają one do tego samego celu. 

Strategia SXO – jakie efekty pozwala osiągnąć i w jakim czasie?

Właściciele sklepów internetowych, którzy zdecydują się na strategię marketingową opartą na zasadach SXO, mogą oczekiwać zwiększenia widoczności witryny i ruchu na niej. W dłuższym okresie wiąże się to z wyższymi przychodami i wzrostem popularności marki. Niemniej jednak należy mieć na uwadze, że pozycjonowanie witryny oraz dostosowanie jej do oczekiwań użytkowników to proces, który zajmuje sporo czasu. W przypadku większych sklepów internetowych mowa nawet o kilku miesiącach wytężonej pracy. Wiele zależy tutaj też od branży, w której działa dana firma. Te bardziej konkurencyjne wymagają więcej wysiłku, aby osiągnąć założone cele. Współpraca ze specjalistami z zakresu SXO ma więc charakter długoterminowy, jednak jej rezultaty są naprawdę zadowalające. Warto jednocześnie mieć świadomość, że wdrożenie strategii SXO zajmuje mniej czasu, niż jednoczesne działania z zakresu SEO i UX, prowadzone całkowicie oddzielnie. 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także