Według najnowszych badań firmy Gartner, rok 2013 okazał się w pewien sposób przełomowy dla rynku tabletów. Otóż tablety z Androidem w 2013 roku sprzedawały się lepiej, niż iPady od Apple, podczas gdy w 2012 roku królowało jeszcze Apple.
W ubiegłym roku sprzedano w sumie ponad 195 milionów tabletów, z czego ponad 121 milionów to tablety z Androidem, co stanowi blisko 62% całego rynku. Liczby te dla iPadów wynoszą odpowiednio 70 milionów sztuk i 36% udziału rynkowego. W roku 2012 53% sprzedanych tabletów stanowiły urządzenia Apple, a 46% urządzenia z Androidem. Mimo, iż w ubiegłym roku Android wyszedł na prowadzenie, sukces ilościowy niekoniecznie jednak przekłada się na sukces finansowy. Tablety działające w oparciu o ten system operacyjny zyskały swoją popularność dzięki znacznie korzystniejszej cenie, niż w przypadku iPadów, które nadal mogą generować większe zyski.
W rankingu producentów króluje Apple z 36% udziału rynkowego. Na drugim miejscu znalazł się Samsung (19%), na trzecim ASUS (5.6%), a następnie są to Amazon, Lenovo i inni producenci. To szczególnie duży krok dla Samsunga, którego udział w rynku w roku 2012 wynosił zaledwie 7.4%.
Jak słusznie zauważają redaktorzy The Verge, taki obrót spraw wcale nie jest zaskakujący. To, iż tanie tablety wkrótce zdominują rynek było dość oczywiste, zaskakujący za to jest fakt, że zajęło to stosunkowo dużo czasu. Należy również pamiętać, iż urządzenia z systemem iOS to dziecko tylko jednego, wysoko ceniącego się producenta, podczas gdy tablety z Androidem możemy dostać u niemal każdego innego producenta urądzeń technologicnych, co automatycznie przekłada się na większą ilość androidowych urządzeń na rynku.
Żródło:
http://www.theverge.com/google/2014/3/3/5467872/android-tablets-outsell-the-ipad-in-201
http://www.gartner.com/newsroom/id/2674215
Zdjęcie:
ra2 studio © Więcej zdjęć na Fotolia.pl