Każdego roku przybywa stron internetowych. Nie tylko proces pozycjonowania, ale także ich walory wizualne decydują o tym, jak długo i jak chętnie użytkownik na niej pozostanie. Zobaczcie najciekawsze trendy w projektowaniu stron internetowych na 2021 rok.
Trend numer 1: ciemny motyw
Nowoczesna strona internetowa – czym się charakteryzuje?. Między innymi tym, że wykorzystuje ciemny motyw. Coraz więcej aplikacji i systemów korzysta z opcji przełączenia na tryb nocny. Jest on zdecydowanie bardziej przyjazny dla oczu, dlatego jest chętnie stosowany zwłaszcza przez osoby każdego dnia spędzające wyjątkowo dużo czasu przed monitorem. Motion designerzy, graficy, programiści, copywriterzy czy social media menedżerowie bardzo sobie go chwalą.
Trend numer 2: asymetria
Symetria jest nudna, a wszystko ułożone pod linijkę raczej nie wywołuje ekscytacji. Dlatego też najmodniejsze strony internetowe Łódź są oparte o motywy asymetryczne, w przypadku których dochodzi do celowego przesunięcia elementów względem siebie. Taki zabieg wnosi więcej indywidualizmu i wyjątkowości. Zaprojektowanie nowoczesnej strony warto zlecić firmie https://cg2.pl/tworzenie-stron-internetowych-poznan/.
Trend numer 3: minimalizm
Zaprojektowane zgodnie z trendami strony internetowe Poznań wpisują się w – modną w ostatnich latach – ideę minimalizmu. Estetyka ta jest oszczędna, dbająca o każdy element kompozycji, a zarazem prosta i pozbawiona zbędnych detali. Zachwyca swoją przejrzystością i wyrafinowaniem, dlatego sprawdza się w przypadku kreacji internetowych. Projektowaniem minimalistycznych witryn zajmuje się https://cg2.pl/tworzenie-stron-internetowych-lodz/.
Trend numer 4: animacja 2D i 3D
Nowoczesne strony www Łódź nie pozostają statyczne. Ruch wprowadza użytkownika na zupełnie inny poziom doznań i doświadczania strony niż nieruchoma grafika. Akcenty 2D czynią witryny jeszcze bardziej innowacyjnymi, zaskakującymi i kreatywnymi. Jeśli chodzi o strony www Poznań, to coraz częściej pojawiają się na nich także trójwymiarowe animacje. Pozwalają dobrze oddać teksturę, zaoblenia przedmiotów, a także detale związane z ich wykonaniem. Świetnie sprawdzają się też do obiektów budowlanych czy samochodów.
Trend numer 5: treści wideo
Wideo otwiera zupełnie nową przestrzeń dla internautów. Za jego pomocą można pokazać inspiracje modowe, wnętrzarskie, lifestyle’owe, zachwycić, wzruszyć i opowiedzieć historię. Z tego też względu filmy idealnie nadają się do storytellingu. Są również pomocne w prezentacji historii i sposobu funkcjonowania firmy, objaśniania procesów produkcyjnych czy sposobu działania przedmiotu. Znajdują zastosowanie w bardzo wielu branżach i wszystko wskazuje na to, że pozostaną z nami już na zawsze.
Trend numer 6: lekkość i krótki czas ładowania strony
Użytkownicy przeglądający strony www za pośrednictwem smartfonów już przyzwyczaili się do tego, że wszystkie ich elementy wczytują się błyskawicznie i bezproblemowo. Tego samego oczekują więc nie tylko od dużych koncernów, ale również od lokalnie działających firm, które prezentują swoją ofertę w Internecie. Lekka strona zachęca użytkownika do pozostania na niej i nie denerwuje długim czasem ładowania.