Konferencje
Mobile Trends

Zdesperowany Microsoft obniża ceny licencji Windows Phone

Microsoft postanowił zaproponować niższe ceny przynajmniej dwóm producentom OEM (Origial Equipment Manufacturer). Producenci, o których mowa, to Karbonn i Lava (Xolo) – indyjskie firmy dopiero wkraczające na rynek jako producenci smartfonów.
Microsoft zaproponował producentom Karbonn i Lava niższą cenę licencji Windows Phone, co oznacza oszczędność 5-15 dolarów za każde wyprodukowane urządzenie. Tyle przeważnie wynosi cena licencji Windows Phone. Takie posunięcie ma zachęcić producentów, by w ogóle zainteresowali się oni tym systemem operacyjnym. Windows Phone ma bowiem silną konkurencję w postaci darmowego Androida od Google. Skoro Microsoft zdecydował się na taki krok w stosunku do producentów niskobudżetowych smartfonów, najprawdopodobniej wkrótce zaproponuje podobną ofertę także większym i popularniejszym producentom.
Wykonując taki krok Microsoft z pewnością chce poszerzyć swój rynkowy zasięg, szukając nowych producentów, których urządzenia będą jednoznacznie kojarzyły się z Windows Phone, jak to było z urządzeniami Nokii. Jak twierdzą jednak redaktorzy serwisu Tech Crunch, to posunięcie jednak wygląda nieco desperacko – Microsoft chce zdobyć rynki rozwijające się i zrobi wszystko, co trzeba, aby osiągnąć swój cel. Faktycznie trochę tak to wygląda, tym bardziej, że jesienią Microsoft chciał podjąć podobną współpracę z HTC. Obecnie pomysł na rozwiązanie w postaci podwójnego systemu operacyjnego przejmuje Karbonn, który ma produkować telefony posiadające równocześnie Windows Phone i Androida.
Microsoft chce spopularyzować swój system operacyjny na rozwijających się rynkach indyjskich. Ostatnio coraz więcej firm zainteresowanych jest tego typu ekspansją – kilka dni temu pisaliśmy o smartfonach Mozilli za 25 dolarów. Producenci smartfonów skupiają się już nie tylko na flagowych urządzeniach, ale coraz więcej uwagi przykładają do tych nisko- i średniobudżetowych. Pytanie, jak daleko są w stanie posunąć się kolejni producenci, w celu pozyskania nowych klientów?
Źródło:
http://techcrunch.com/2014/03/13/microsoft-said-to-drop-windows-phone-fees-for-some-smartphone-oems

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także