Konferencje
Mobile Trends

Co lepsze AdWords czy pozycjonowanie?

Praktycznie każda strona potrzebuje pozycjonowania lub korzystania z kampanii reklamowych, aby internauci mogli na nią trafić. Konkurencja jest obecnie ogromna i to niezależnie od branży, więc jeżeli ktoś nie będzie inwestował w kampanie sem / seo, to raczej nie ma szans na osiągnięcie sukcesu w sieci. To jednak oznacza duży problem dla osób, które nie są obeznane z zagadnieniami z zakresu search engine marketing i nie wiedzą, w jaki sposób można poprawić pozycje wyników w wyszukiwarce Google. Czy lepiej wybrać standardowe działania SEO? A może warto zainwestować w kampanie Google Ads? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

  1. Jak poprawić pozycje linków w wyszukiwarce Google?
  2. Co to jest search engine marketing?
  3. Na czym poleca search engine optimization?
  4. Do czego przydaje się audyt SEO?

Na początek warto przede wszystkim zrozumieć najistotniejsze różnice pomiędzy search engine optimization a korzystaniem z kampanii linków sponsorowanych. Pierwsza opcja wymaga co prawda większych nakładów pracy, ale za to przynosi długotrwałe efekty. Reklama Google Ads daje możliwość błyskawicznego wypromowania linków w wynikach wyszukiwarki wyświetlanych na określane frazy, ale efekt będzie się utrzymywał tylko do momentu, w którym nie wyczerpią się środki przeznaczone na reklamę. Z tego powodu niektórzy specjaliści od pozycjonowania stron zachęcają, aby w miarę możliwości pomyśleć o połączeniu wspomnianych metod. Oznacza to, że oprócz długofalowej strategii pozycjonowania warto również skorzystać z reklam typu pay per click, gdzie ponosi się koszty w momencie kliknięcia w dany link.

Jak poprawić pozycje linków w wyszukiwarce Google?

Chociaż zdaniem niektórych specjalistów działania SEM cechują się możliwością obniżenia kosztów w porównaniu z SEO, do zdobycia potencjalnych klientów można wykorzystać każdą z tych metod. Nie da się jednak ukryć, że dzięki kampanii reklamowej w Google Ads można z dnia na dzień zacząć docierać do internautów. W dodatku kampania Google może wyświetlać się nie tylko w wyszukiwarce, ale również na wielu innych stronach.

Co to jest search engine marketing?

Kampania SEM w przeciwieństwie do SEO nie wymaga czekania tygodniami lub nawet miesiącami na pojawienie się pierwszych efektów. Tak naprawdę odpowiednio zaplanowane działania SEM pozwalają cieszyć się wyświetlaniem linków nawet kilka minut po opłaceniu kampanii. To sprawia, że z reklamy Google warto korzystać niezależnie od tego, czy zleca się pozycjonowanie stron. Oczywiście podobnie jak w przypadku wielu innych działań, niektóre branże są zabronione w sieci partnerskiej Google. Zanim więc postawi się na tego typu działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych, warto skontaktować się z doświadczonymi specjalistami z agencji Semgence. Jeżeli branża klienta nie będzie odpowiednia do tego, aby korzystać z Google Ads, z pewnością zaproponują inne rozwiązanie. W dodatku pomogą przygotować kampanie PPC w taki sposób, aby firma mogła niewielkim kosztem osiągnąć świetne wyniki. Ma to ogromne znaczenie, bo chociaż każdy może wykupić linki sponsorowane dla sklepu internetowego lub innej domeny, to jednak w przypadku płatnościach rozliczanych za każde kliknięcie (ang pay per click) warto starać się jak najlepiej zoptymalizować wszystkie ustawienia. W ten sposób firma z niewielkim budżetem, ale za to ze starannie przygotowaną kampanią ma szansę uzyskać lepsze efekty niż ktoś, kto wydaje tysiące złotych na reklamę w Google, ale robi to w sposób nieprzemyślany.

Na czym poleca search engine optimization?

Popularne SEO obejmuje działania prowadzone w obrębie konkretnej strony oraz działania zewnętrzne. Tym, co je łączy jest dążenie do uzyskania jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jako przykład można podać sklep z telefonami komórkowymi, który chce zwiększyć sprzedaż na smartfony Apple. W takim przypadku dla firmy istotne powinno być to, aby adres strony internetowej lub zakładki z iPhone’ami wyświetlał się internautom, którzy wypiszą w Google frazy typu sklep z iPhone lub nowy iPhone w dobrej cenie.

Trzeba jednak mieć świadomość, że o ile w przypadku tradycyjnych działań marketingowych lub korzystania z SEM efekty są szybko widoczne, to zanim w wynikach wyszukiwania Google będzie można zaobserwować poprawę pozycji, minie od kilku do kilkunastu tygodni. Trudno dokładnie oszacować, kiedy pozycjonowanie przełoży się na zwiększenie widoczności, bo wiele zależy od branży, stopnia konkurencyjności fraz oraz tego, czy strona w przeszłości była pozycjonowana. Czasami konieczne jest zoptymalizowanie witryny, bo bez tego nawet największe budżety wydawane na pozycjonowanie mogą nie przynieść efektów.

Do czego przydaje się audyt SEO?

W przygotowaniu listy elementów, które wymagają poprawy, pomoże audyt SEO. Taką analizę można przygotować samemu, jednak lepiej zlecić to specjalistom. Dzięki nowoczesnym narzędziom będą oni mogli przeanalizować wszystkie kluczowe elementy. Audyt SEO przyda się również w planowaniu działań z zakresu content marketingu oraz pomoże w poprawie pozycji poszczególnych podstron w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Udostępnij
Zobacz także