Konferencje

Jak zwiększyć ruch mobilny na stronie oraz poprawić sprzedaż

W obecnych czasach kiedy ruch mobilny stanowi coraz większy procent ogólnego ruchu w sieci, projektując lub optymalizując strony www, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim jej wersję mobilną. Mało kto dziś wyobraża sobie życie bez smartfona, który towarzyszy nam praktycznie bez przerwy, także podczas zakupów. Nawet jeśli preferujemy zakupy stacjonarne, wielu z nas najpierw dokonuje wstępnego researchu online, porównując różne oferty, a dopiero później udaje się do sklepu. Co jednak jeśli nasz sklep nie generuje ruchu, a co za tym idzie nie sprzedaje?

Szybkość stron i dostosowanie do urządzeń mobilnych

Bezproblemowe i błyskawiczne wczytywanie strony na urządzeniach mobilnych oraz prawidłowe wyświetlanie jej zawartości to z pewnością jeden z najważniejszych elementów, chcąc poprawić ruch i sprzedaż naszego sklepu online. Co ważne, czynniki te wpływają zarówno na widoczność strony w wynikach Google (SEO), ale także na samo doświadczenie użytkownika płynące z użytkowania danej strony (UX). Zadbanie o oba powyższe aspekty zostanie zatem docenione zarówno przez Googlebota, ale przede wszystkim przez Twoich potencjalnych klientów.

Aby sprawdzić swoją stronę pod kątem dostosowania do urządzeń mobilnych oraz szybkości działania najlepiej skorzystać z dwóch bezpłatnych i ogólnodostępnych narzędzi Google: Test optymalizacji mobilnej oraz PageSpeed Insights.

Źródło: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Źródło: https://pagespeed.web.dev/

Oba narzędzia pozwolą szybko wykryć wszelkie potencjalne problemy z obsługą Twojej strony na urządzeniach mobilnych oraz na wersji PC. W tym samym miejscu otrzymujesz również sugerowane rozwiązania i wskazówki co warto na stronie zmienić i ulepszyć, chcąc przyśpieszyć jej działanie i poprawić doświadczenie użytkownika. Elementy te wpływają bezpośrednio na widoczność domeny w wynikach Google oraz na konwersję.

Słowa kluczowe – wybór fraz, które sprzedają

Chcąc dotrzeć do jak największej liczby użytkowników w sieci za pomocą organicznych wyników wyszukiwania, absolutną podstawą jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Pisząc odpowiednich, mam na myśli takich, które są używane przez użytkowników w Twojej branży, a przede wszystkim będą konwertować i sprzedawać.

W sieci dostępnych jest wiele różnych narzędzi, które w znaczy sposób usprawniają analizę oraz wybór fraz kluczowych. Na naszym rodzimym rynku jednym z najczęściej polecanych i wartych uwagi z pewnością jest Senuto. Jest to kompleksowe narzędzie stanowiące absolutny must-have w codziennej pracy każdego specjalisty SEO. Za jego pomocą sprawdzisz m.in. widoczność Twojej strony, dowiesz się na jakie frazy kluczowe aktualnie rankuje, jakie słowa w danej branży są warte uwagi, a także przeprowadzisz szczegółową analizę konkurencji. Oczywiście to tylko niektóre z jego możliwości, których jest znacznie więcej.

Źródło: https://app.senuto.com/visibility-analysis
Źródło: https://app.senuto.com/visibility-analysis

Sprawdź jakie frazy są ja najpopularniejsze dla Twojej branży oraz na jakie frazy rankuje Twoja bezpośrednia konkurencja. Zestaw zebrane wyniki ze swoją stroną i zastanów się czy dla każdej z kluczowych fraz istnieje dedykowana podstrona. Bądź tam gdzie Twoi potencjalni klienci, dostarczając im poszukiwanych produktów oraz informacji.

UX sposobem na poprawę konwersji

Optymalizacja strony pod kątem SEO z pewnością pomoże Ci zwiększyć ruch na stronie, ale pamiętaj, że musisz także odpowiednio poprowadzić użytkownika przez ścieżkę zakupową, aż do momentu konwersji, np. dokonania zakupu. Ogromne znaczenie ma tutaj UX, czyli User Experience, a więc całościowe doświadczenie użytkownika podczas korzystania z Twojej strony.

Przeprowadzając analizę UX będziesz w stanie wykry

wszelkie potencjalne błędy i problemy na stronie, które mogą negatywnie wpływać na jej obsługę i utrudniać dokonanie konwersji. Użyteczna strona to taka, która jest łatwa i intuicyjna w obsłudze, dzięki czemu w prosty sposób prowadzi użytkownika do realizacji założonego celu.

Projektując stronę pod kątem UX ogromne znaczenie ma odpowiednie zaprezentowanie zawartości strony, korzystanie ze skutecznych przycisków CTA oraz maksymalne uproszczenie jej obsługi. Pamiętaj, że użytkownik poszukuje danej informacji/produktu tu i teraz. Zadbaj o przemyślaną strukturę serwisu oraz intuicyjną nawigację, tak aby Twoi potencjalni klienci szybko i bezproblemowo odnaleźli pożądane produkty. Dbając o dobre UX zwiększasz szansę na poprawę konwersji.

Elementem bezpośrednio połączonym z konwersją są umieszczane na stronie formularze, stosowane w celu kontaktu ze stroną, ale przede wszystkim w ramach ścieżki zakupowej. Nieprzemyślane formularze zawierające błędy skutecznie zniechęcają do zakupów. Projektując je, pamiętaj aby były jak najkrótsze, a zawarte w nich pola odpowiednio opisane i zaprogramowane pod kątem urządzeń mobilnych. Pole tekstowe powinno wywoływać standardowo alfabet, natomiast pole liczbowe klawiaturę numeryczną. Wykorzystuj autouzupełnianie oraz oznaczaj ewentualne błędy.

Ogromną rolę zarówno dla SEO, sprzedaży oraz użytkownika odgrywają opisy produktów. Dobrze przygotowane treści publikowane na stronie powinny szczegółowo opisywać produkty oraz zachęcać do zakupu. Oprócz opisu, umieść na stronie tzw. propozycje wartości, czyli standardy usług wyróżniające Twoją ofertę spośród konkurencji. Co niezwykle istotne, informacje te, razem z opisem, powinny być widoczne od razu po wejściu na stronę, w tzw. sekcji above the fold.

Podsumowanie

W obliczu coraz szybciej rosnącej popularności zakupów w sieci (na co z pewnością wpływ miała pandemia Covid-19), odpowiednie dostosowanie strony www do wyświetlania i obsługi na urządzeniach mobilnych okazuje się być absolutnie niezbędne. Choć procent klientów pochodzących z wersji mobilnej może się różnić w zależności od branży, nie warto zostawać w tyle za konkurencją. Optymalizacja strony pod kątem mobile niesie za sobą same korzyści. Zadbaj o bezproblemową obsługę strony i daj się znaleźć Twoim klientom niezależnie od wykorzystywanego urządzenia.

Autor:

Piotr Jacek – Senior SEO Specialist w DevaGroup. Pozycjonowaniem i optymalizacją stron zajmuje się od 2010 r. W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie kompleksowych audytów oraz weryfikację stron internetowych pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat szeroko pojętej muzyki i dobrego filmu.

Udostępnij
Zobacz także