Konferencje
Mobile Trends

Meta rozszerza swój pakiet reklamowy o AI

Meta udostępniła więcej informacji na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w celu poprawy skuteczności reklam na Facebooku. Pokazano pierwsze spojrzenie na “piaskownicę AI”, która testuje generatywne możliwości sztucznej inteligencji dla reklamodawców .Meta pokazała też nowe funkcje w pakiecie narzędzi do automatyzacji reklam Meta Advantage. Ponadto, dostępne są bardziej szczegółowe informacje na temat infrastruktury AI oraz inwestycji w modelowanie, które stanowią podstawę dla wszystkich tych działań.

Jak donosi biuro prasowe firmy Meta, piaskownica AI będzie działać jako plac testowy dla wczesnych wersji nowych narzędzi i funkcji, w tym generatywnych narzędzi reklamowych opartych na sztucznej inteligencji. Jej celem jest pozyskanie informacji o tym, co sprawdza się u reklamodawców, i ułatwia korzystanie z funkcji w wewnętrznych narzędziach reklamowych. Firma opracowuje już narzędzia, takie jak odmiana tekstu, generowanie tła i wykadrowanie obrazu, aby zwiększyć atrakcyjność tekstu reklamy lub ulepszyć części jej kreacji.

Odmiana tekstu

Odmiana tekstu ma generować wiele wersji tekstu, aby podkreślić ważne punkty tekstu reklamodawcy, dając reklamodawcom możliwość wypróbowania różnych komunikatów dla określonych odbiorców.

Generowanie tła

Ta funkcja ma tworzyć obrazy tła na podstawie wprowadzonych tekstów, umożliwiając reklamodawcom szybsze wypróbowanie różnych teł i zróżnicowanie zasobów kreatywnych.

Outcropping obrazu

Meta pracuje też nad dostosowaniem zasobów kreacji, aby pasowały do ​​różnych współczynników proporcji na wielu powierzchniach. Mowa o formatach, takich jak Stories lub Reels. Dzięki tej funkcji reklamodawcy będą mogli poświęcać mniej czasu i zasobów na zmianę przeznaczenia kreacji.

Firma testuje nowe możliwości

Aktualnie firma współpracuje z małą grupą reklamodawców w celu szybkiego pozyskania opinii, które zostaną wykorzystane do udoskonalenia produktów. W lipcu planowane jest stopniowe rozszerzenie dostępu do większej liczby reklamodawców, a niektóre z funkcji mają zostać dodane do produktów jeszcze w tym roku.

Ze względu na miliony firm, które reklamują się na platformie, firma celowo rozwija i wprowadza narzędzia w sposób odpowiedzialny, zapewniając ich wartość dla klientów.

Meta Advantage, czyli szybsze i inteligentniejsze kampanie

Meta Advantage to portfolio produktów Meta do automatyzacji. Wykorzystują one sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do optymalizacji wyników kampanii, personalizacji reklam poprzez dopasowywanie ich do właściwych osób we właściwym czasie i ostatecznie pomagają reklamodawcom zaoszczędzić czas i pieniądze. W zeszłym roku Meta skonsolidowała zautomatyzowane produkty w ramach nowego portfolio, aby pomóc firmom łatwiej je zidentyfikować i czerpać z nich korzyści.

Klienci adaptują się do nowych narzędzi

Od momentu opublikowania portffolio, Meta chwali się wzrostem adopcji nowych produktów. – Na przykład, co tydzień jest 3 razy więcej reklamodawców korzystających z kampanii produktowych Advantage+ niż 6 miesięcy temu. Dzisiaj wprowadzamy nowe funkcje Meta Advantage, które pozwolą reklamodawcom szybciej wykorzystać sztuczną inteligencję, zapewnią im większą elastyczność w kreacji, której używają, i pomogą im zmierzyć, co działa – czytamy w oświadczeniu.

Jakie funkcjonalności mają pomóc marketerom na Facebooku?

Facebook stale udoskonala swoje narzędzia, aby pomóc marketerom osiągać lepsze wyniki w swoich kampaniach reklamowych.

Przełączanie kampanii ręcznych na zakupy Advantage+ jednym kliknięciem

W ramach nadchodzących zmian, firmy będą mogły przekształcić swoje aktualne kampanie reklamowe na kampanie zakupowe Advantage+ z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Funkcjonalność ta będzie dostępna w Menedżerze reklam poprzez opcję „duplikat” dla kampanii reklamowej. Wdrożenie tej możliwości rozpocznie się stopniowo dla wszystkich reklamodawców korzystających z kampanii produktowych Advantage+ w ciągu następnego miesiąca.

Korzystanie z kreacji wideo w reklamach katalogowych 

Reklamy katalogowe to narzędzie pozwalające reklamodawcom na importowanie swojego katalogu produktów i wykorzystywanie go w kampaniach reklamowych. Teraz, aby jeszcze lepiej promować produkty, reklamodawcy będą mogli importować i wykorzystywać materiały kreatywne, takie jak filmy firmowe czy demonstracyjne. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, kampanie reklamowe będą dynamicznie dopasowywać filmy do kanałów, relacji, filmów i rolkach, co zwiększy ich skuteczność. Wideo będą dostępne dla reklamodawców w ręcznych kampaniach sprzedażowych oraz kampaniach zakupowych Advantage+ z wykorzystaniem sklepów lub bez nich jako miejsca docelowego. Obecnie ten produkt jest testowany przez wybrane grono reklamodawców, a planujemy wprowadzić go na szerszą skalę jeszcze w tym roku.

Wdrażanie porównań wydajności

Ten nowy automatyczny raport umożliwia reklamodawcom porównywanie istniejących ręcznych kampanii sprzedażowych z kampaniami produktowymi Advantage+, aby lepiej zrozumieć pozytywny wpływ automatyzacji na wydajność. Ta funkcja jest już stopniowo udostępniana reklamodawcom korzystającym z kampanii produktowych Advantage+.

Poprawa wyników dzięki grupie odbiorców Advantage+

To nowy produkt od Meta Advantage. Ma pozwolić reklamodawcom na zaktualizowanie sposobu docierania do swoich klientów i zwiększenie liczby konwersji. Zamiast stosować twarde ograniczenia, takie jak kierowanie reklamą do mężczyzn w wieku 18-35 lat, którzy lubią baseball, reklamodawcy korzystający z Advantage+ będą mogli dodawać sugestie dotyczące odbiorców jako dane wejściowe. Dzięki temu nasz system reklamowy będzie mógł znaleźć więcej osób, które zainteresują się danym produktem i będą skłonne do konwersji. W przypadku reklamodawców, którzy potrzebują twardych ograniczeń, takich jak minimalny wiek dla niektórych produktów lub parametry miejsca wysyłki, nadal oferujemy kontrolę nad odbiorcami na poziomie kampanii w nowej sekcji „Kontrola odbiorców”. Uważamy, że jest to pomocne narzędzie dla reklamodawców z różnych branż i rozmiarów, a obecnie testujemy je z wybraną grupą reklamodawców. Na podstawie tych testów planujemy udostępnić Meta Advantage większej liczbie reklamodawców w nadchodzących miesiącach.

Meta inwestuje w infrastrukturę AI i modelowanie

Firma regularnie inwestuje dziesiątki miliardów dolarów w rozwój swojej infrastruktury, a coraz większą część tych inwestycji kieruje na poszerzanie swoich zdolności AI do reklam. Dzięki tym inwestycjom, narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, których korzystają reklamodawcy, mogą osiągnąć pełny potencjał na dużą skalę. Firma używa teraz większych i bardziej złożonych modeli w swoim systemie reklamowym, aby poprawić skuteczność i dokładność pomiarów, gdy nie ma dostępu do szczegółowych danych. Te ulepszenia umożliwiają transfer wiedzy w całym systemie reklamowym i ostatecznie zapewniają lepsze wyniki dla firm oraz lepsze wrażenia dla użytkowników.

W ramach tych wysiłków, firma opracowała bardziej zaawansowane modelowanie AI, które optymalizuje na wszystkich platformach reklamowych, co pozwala przenosić wiedzę na wiele celów jednocześnie i poprawić konwersje reklamodawców oraz jakość reklam, które widzą użytkownicy. Przykładowo, na Instagramie wcześniej korzystano z oddzielnych modeli do optymalizacji kliknięć w reklamy Story i konwersji lub sprzedaży dla reklam na Reels, ale teraz firma wykorzystuje bardziej zaawansowane modele AI, aby optymalizować na wszystkich platformach, co przyczynia się do poprawy skuteczności reklam. Firma uważa, że istnieje duża szansa na zastosowanie sztucznej inteligencji w celu poprawy doświadczeń reklamodawców i użytkowników we wszystkich swoich aplikacjach.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także