Konferencje
Mobile Trends

PeoPay #odpowiedzialnie, #odważnie, #prosto i #razem wdraża innowacyjne rozwiązania

„Odpowiedzialny bank. Nowoczesne bankowanie” to hasło, które ilustruje obecną strategię Banku Pekao S.A. Jednym z jej filarów jest rozwój bankowości w kanałach elektronicznych w takim kierunku, który umożliwi klientom załatwianie spraw online. Realizację strategii wspierają cztery kluczowe wartości: #prosto, #odpowiedzialnie, #odważnie oraz #razem. Również na tych wartościach od zawsze oparty jest rozwój aplikacji PeoPay, tworzonej z myślą i dla klientów Pekao.

Może Cię zainteresować: Mobile w obsłudze różnych grup klientów banku

Aplikacja PeoPay w 2023 r. obchodziła 10. urodziny. Dekadę temu korzystało z niej 100 tys. klientów banku, dziś na telefonach klientów Pekao jest zainstalowanych 3,6 mln aplikacji, a ten wynik cały czas rośnie.

To, co się nie zmienia, to że PeoPay rozwijana jest tak, by #prosto odpowiadać na potrzeby klientów, #odpowiedzialnie i z dbałością o bezpieczeństwo, #odważnie wykorzystując nowoczesne technologie, ale przede wszystkim #razem z klientami.

Te wartości mają odzwierciedlenie zarówno w tym jak aplikacja zmieniała się na przestrzeni lat oraz w tym, co zmieniło się w niej w minionym roku. 

#Prosto bankować mobilnie  

Rok 2023 w rozwoju aplikacji PeoPay oznaczał szereg wdrożeń, które koncentrowały się na tym, by klient mógł #prosto bankować mobilnie. Oznaczało to udostępnienie nowego układu zakładki Oferta, której elementy zostały pogrupowane w kategorie, tak by klienci mogli łatwiej i szybciej znaleźć interesujące ich informacje. Stworzenie uporządkowanej struktury stwarza bezpieczną przestrzeń, która wpisuje się w strategię Pekao dostarczania przejrzystych rozwiązań, które wspierają klientów podczas wnioskowania online. 

Zmieniony został również Kantor Pekao24, w którym obecnie można obserwować trendy wymiany walut z 24 godzin, 3 miesięcy lub nawet 2 lat. Dzięki opcjom bieżącego streamingu ułatwione jest śledzenie kursów wymiany, a personalizacja pozwala na ustawianie ulubionych par wymiany walut i przełączanie między opcjami kupna i sprzedaży. 

Prostota dotyczy także płatności, ponieważ klienci oczekują, że będą one łatwe, szybkie i zawsze dostępne. Odpowiadając na te potrzeby klientów, bank od grudnia wdrażał „Prośbę o przelew BLIK”. Rozliczanie wspólnych wyjść ze znajomymi i organizowanie zrzutek dla wszystkich klientów Pekao dostępne jest od stycznia 2024 r. 

#Prosto dla klientów, to także czasami bez konieczności wizyt w oddziale. Dlatego bank systematycznie udostępnia kolejne dyspozycje, które klient może wysyłać za pomocą aplikacji. Obecnie już kilkaset dyspozycji i wniosków klient może złożyć za pomocą PeoPay. Coraz szersza lista sprawia, że z roku na rok liczba składanych w kanałach elektronicznych dyspozycji dynamicznie rośnie. 

#Odpowiedzialnie dbać o klientów 

Odpowiedzialne podejście klientów banku dotyczy nie tylko samego obszaru bezpieczeństwa, który z tą odpowiedzialnością bezpośrednio się kojarzy. Pekao stawia także na rzetelną komunikację i od 2022 r. udostępnia demo aplikacji. Czyli każdy, zanim podejmie decyzję, czy chce być klientem banku, może sprawdzić, jak wygląda bankowa aplikacja – obecnie jedno z najważniejszych narzędzi do zarządzania swoimi pieniędzmi. 

– Wiemy jak dużą odpowiedzialnością jest dbanie o środki i dane naszych klientów, a obszar bezpieczeństwa ma zawsze w naszej działalności najwyższy priorytet. Dlatego, by wspierać naszych klientów i ograniczać sytuacje oszustw „na pracownika banku”, wprowadziliśmy możliwość wysyłania podczas rozmowy telefonicznej z klientem wizytówki pracownika. Taka wizytówka odebrana w aplikacji lub serwisie pozwala na identyfikację doradcy i potwierdza, że osoba, która do nas dzwoni, faktycznie jest pracownikiem Pekao. – mówi Patryk Korus, dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych w Banku Pekao S.A.

Temat potwierdzania tożsamości w minionym roku miał w Pekao jeszcze jedno znaczenie. Mianowicie klienci korzystający z aplikacji PeoPay podczas wizyty w oddziale mogą potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. 

– Stwierdzenie, że obecnie możemy wyjść z domu bez portfela, ale nie wyjdziemy bez telefonu już nikogo nie szokuje. Możliwość potwierdzania tożsamości za pomocą mObywatela to opcja dla tych wszystkich naszych klientów, którzy potrzebują odwiedzić nasz oddział, ale w ich przyzwyczajeniach nie ma już noszenia ze sobą fizycznych dokumentów. – dodaje Korus.  

#Odważnie wdrażając innowacje  

Śledząc dekadę historii PeoPay można dostrzec, że wartość #odważnie wpisana jest na stałe w rozwój aplikacji. Rozwiązania, które dziś są standardem, Pekao wdrażało w swojej aplikacji często jako pierwsze w Polsce np. wdrożenie mobilnych płatności zbliżeniowych HCE, możliwość zakładania konta na selfie, potwierdzanie transakcji za pomocą biometrii.   

– Odwaga jako wdrażanie nowych i innowacyjnych rozwiązań to jedno. Jednak dla nas odwaga to także udostępnienie naszym klientom coraz szerszych możliwości personalizacji. Nie tylko rozumianej jako możliwość układania kafli produktowych czy skrótów na ekranie aplikacji. To także możliwość zmiany tła czy awatarów w PeoPay. Wybór lifestylowego tła nie sprawia, że mniejszą wagę przywiązujemy np. do bezpieczeństwa klientów, lub że aplikacja przestaje być „poważnym” narzędziem bankowania, ale sprawia, że dla każdego z nich aplikacja staje „bardziej jego”. – podkreśla Grzegorz Orzeł, kierownik Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w Banku Pekao S.A

Rozwój personalizacji, widoczny mocno w 2023 r., jest szczególnie widoczny w rozwiązaniach przygotowanych dla użytkowników w wieku od 13 do 17 lat i odpowiada na potrzeby indywidualizacji i podkreślania własnych zainteresowań nastolatków. Ponadto nastolatkowie korzystają z tej samej wersji aplikacji PeoPay, co osoby powyżej 18 lat, jednak jest ona dopasowana do ich potrzeb, czyli na pierwszy plan wysunięty jest dostęp do szybkich form płatności, za to przesunięte na dalszy plan są np. wnioski urzędowe. 

#Razem z klientami i dla klientów 

Żadne innowacyjne rozwiązania w aplikacji PeoPay nie byłyby pozytywne odbierane przez klientów banku, gdyby ich wdrożenie nie wynikało z pogłębionych badań i rozmów z nimi. 

– Cały czas zbieramy i analizujemy opinie klientów na temat PeoPay. Słuchamy tego, co podoba im się w aplikacji, ale też to czego im brakuje lub co mogłoby funkcjonować inaczej. Te głosy zawsze są istotną częścią przygotowywania każdej nowości w aplikacji. A ilość materiału do analizy cały czas rośnie, bo łącznie w App Store oraz Google Pay nasza aplikacja ma już sporo ponad 300 tysięcy opinii. – dodaje Grzegorz Orzeł

#Razem oznacza również ścisłą współpracę pomiędzy różnymi jednostkami banku. Pekao kilka lat temu podjęło ważną strategiczną decyzję, by aplikację PeoPay rozwijać siłami własnymi banku. Właśnie ta decyzja pozwala na budowanie autorskich rozwiązań, skoncentrowanych na oczekiwaniach klientów i to także sprawia, że aplikacja PeoPay cały czas proponuje rozwiązania #odważnie, #odpowiedzialnie i #prosto

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także