Konferencje
Mobile Trends

Pozycjonowanie lokalne stron szansą dla małych firm

Pozycjonowanie lokalne, czyli local SEO, to termin określający wszystkie działania mające na celu zwiększenie poziomu widoczności danej witryny po wpisaniu konkretnych zapytań w wyszukiwarce. W tym wypadku mówimy o pozycjonowaniu na frazy tylko w kontekście danego regionu, miasta, lub konkretnej dzielnicy.

Jakie firmy powinny przede wszystkim postawić na pozycjonowanie lokalne? Zdecydowanie te nastawione na realizację usług i sprzedaż w stacjonarną, pozyskujące klientów z najbliższej okolicy. Szukając fryzjera, mechanika czy lekarza, klientom zależy nam na tym, aby znaleźć rzetelną firmę świadczącą usługi w bezpośredniej okolicy. Na nic się nie przyda niedrogi i mający świetne opinie specjalista, który znajduje się na drugim końcu Polski. 

Właśnie dlatego Google już od wielu lat dopasowuje wyniki wyszukiwania do lokalizacji użytkownika. Co więcej, usługi firm znajdujących się w najbliższym otoczeniu wyświetla w pierwszej kolejności. Pakiet działań zwiększający widoczność strony w ramach pozycjonowania lokalnego, przekłada się bezpośrednio na większą popularność firmy, a co za tym idzie większą ilość klientów.

Dzięki temu nawet bez dopisywania do zapytania nazwy regionu lub miasta, Google automatycznie podpowie właśnie te firmy, które znajdują się najbliżej danej lokalizacji. Jakie rodzaje usług przede wszystkim skorzystają na wzroście pozycji w local SEO?

  • Firmy świadczące usługi w domu klienta: hydraulik, elektryk, ekipy remontowe.
  • Usługi w lokalach: siłownie, naprawa sprzętu elektronicznego, usługi medyczne i prawne, mechanika samochodowa, gabinety kosmetyczne i fryzjerzy.
  • Gastronomia: kluby, restauracje, kawiarnie, firmy cateringowe.

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie lokalne

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie stron internetowych, to nie jednorazowe działanie, a długotrwały proces. Oczywiście pierwsze efekty odczuwalne są już po kilku tygodniach działań, jednak odpowiednia strategia rozłożona w czasie jest tu kluczem do sukcesu, a efekty ma przynosić nawet po ich zakończeniu. Ile kosztują takie działania? Na ostateczną cenę ma wpływ wiele czynników, stąd ciężko mówić nawet o orientacyjnych kosztach. 

Agencja odpowiedzialna za pozycjonowanie lokalne swoją pracę zacznie od przeprowadzenia dokładnego audytu pozwalającego zaprojektować długofalową strategię, a także jej koszty. Na cenę takich działań wpływ będzie miała ilość oraz jakość konkurencji, wielkość miasta, częstotliwość działań, a także popularność fraz, dla których chcemy poprawić miejsce w rankingu. Aby dokonać wstępnej wyceny, potrzebny będzie adres strony internetowej oraz frazy, jakie mają kierować do danej witryny.

Niektóre agencje proponują rozliczanie tylko na podstawie konkretnych efektów. Czy to dobre rozwiązanie? Mimo iż faktycznie dopinguje to pracowników, aby osiągnęli w krótkim czasie wysokie pozycje, to „zachęca” do korzystania z metod, które Google w dłuższej perspektywie może uznać za niedozwolone. Takie działania mimo początkowych świetnych efektów, po kilku miesiącach mogą spowodować drastyczny spadek w wynikach wyszukiwaniach, a nawet usunięcie strony z Google.

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne prowadzone rzetelnie

Lokalne Pozycjonowanie Stron Internetowych Poznań Agencja SEO BEFORE AFTER

Profesjonalne pozycjonowanie strony zawsze musi być poparte przeprowadzeniem rzetelnego audytu. Konieczne jest przeanalizowanie potrzeb rynkowych, działań konkurencji, a także samej strony internetowej. Pierwszym krokiem w działaniach mających na celu zwiększenie widoczności firmy w internecie będzie optymalizacja witryny, czyli dostosowanie jej do wymagań algorytmów Google, a także samych potencjalnych klientów. Ważne, aby strona była połączona z wizytówką Google, która również wymaga odpowiedniej optymalizacji.

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, pozycjonowanie to długotrwały proces, dlatego agencja musi trzymać rękę na pulsie i reagować na wszelkie zmiany w wymaganiach algorytmów wyszukiwarek. Przykładowo, kilka ostatnich aktualizacji sprawiło, że rola content marketingu znacznie wzrosła na znaczeniu, stąd też kompletna strategia pozycjonowania powinna również obejmować przygotowywanie wysokiej jakości treści – w tym artykułów sponsorowanych w portalach lokalnych.

Pozycjonujemy strony lokalnie od 2012 roku

Agencja SEO BEFORE AFTER zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych już od 2012 roku, a nasi specjaliści każdego dnia dokładają wszelkich starań, aby Klienci byli lepiej widoczni w internecie i generowali większą sprzedaż. Podstawą naszych działań jest indywidualne podejście do każdego projektu. Nie sprzedajemy gotowych rozwiązań – zamiast tego przeprowadzamy dokładny wywiad oraz research, a na podstawie omówionych celów biznesowych i dostępnych budżetów proponujemy strategię szytą na miarę.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że każda firma jest inna, a różne branże rządzą się swoimi prawami. Naszym zadaniem jest sprawić, aby Twoja firma stała się lokalnym liderem. Napisz do nas lub zadzwoń, a wspólnie przygotujemy brief, dzięki któremu wspólnie osiągniemy ten cel. Wszystkie działania na bieżąco monitorujemy i raportujemy, tak aby Klienci widzieli postępy, a w trakcie współpracy dostarczamy rekomendacje pozwalające lepiej wykorzystywać pojawiające się szanse na zwiększenie sprzedaży.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także