Sfera mobile stanowi nieodłączny element naszej codzienności, a rynek aplikacji dynamicznie się rozwija. Wprowadzenie retargetingu w aplikacjach mobilnych otwiera nowe możliwości dla reklamodawców. Strategia ma umożliwić efektywną komunikację z klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej. Jak retargeting mobilny przyczynia się do zwiększenia konwersji i wierności klientów?
Może Cię zainteresować: Jak odzyskać m-koszyk – retargeting mobilny
Spotkaliście się kiedyś z reklamami, które wydawały się jakby z innej planety? To nieprzyjemne uczucie, kiedy po raz kolejny musimy oglądnąć tego samego człowieka mówiącego o swoim kursie czy kolejną reklamę słabej gierki mobilnej. Odpowiedzią na to ma być retargeting mobilny. Dzięki niemu reklamodawcy skupiają swoje wysiłki na tych, którzy już raz odwiedzili stronę internetową lub pobrali aplikację. To oznacza, że nie trzeba namawiać nas na coś, czego nie potrzebujemy. Marketerzy chcą tym dostarczać ciekawe oferty, rzeczywiście odpowiadające naszym potrzebom. Dzięki uczeniu maszynowemu mamy zapomnieć o nudnych i niedopasowanych reklamach.
Co to jest in-app retargeting?
Retargeting mobilny, znany też jako in-app retargeting to metoda dostarczania treści kupującym na każdym etapie ich ścieżki zakupowej. Dzięki tej metodzie, reklamodawcy mogą utrzymywać stały kontakt z klientami. Nawet po wcześniejszym przerwaniu transakcji. Dzisiaj wiemy, że użytkownicy często porzucają koszyki zakupowe, zamykają aplikacje lub przełączają pomiędzy urządzeniami. Retargeting w aplikacjach mobilnych umożliwia skuteczne docieranie do tych klientów, podtrzymując interakcję w trakcie całego procesu zakupowego. To już nie tylko zwykłe powiadomienia, ale skrojone na miarę oferty i promocje, które mają celować w wasze gusta. Wszystko po to, żebyśmy szybciej i chętniej zakończyli zakupy.
Personalizacja – klucz do wszystkich drzwi
Łukasz Zielonka, CMO z Escola przytacza dane Yieldify, wedle których 56% marketerów personalizuje już doświadczenia w aplikacjach mobilnych. Evergage mówi, że 55% marketerów wierzy, że największymi zaletami personalizacji jest większe zaangażowanie i lepsze doświadczenia użytkowników, a AdWeek wskazuje na nawet 30% wzrost efektywności reklamy, jeśli ta jest spersonalizowana. Już dzisiaj 52% sprzedawców twierdzi, że potrafi wykorzystać holistyczne informacje o klientach do personalizacji ofert, wynika z badania SAP i Oxford Economic. Kamila Gębik z Kammedia przyznała, że 80% klientów woli kupować od marek, dbających o ich spersonalizowane doświadczenia. Z kolei z badań Adobe wynika, że dotyczy to aż 91% konsumentów, podczas gdy 42% jest zirytowanych, gdy usługa nie jest spersonalizowana.
Personalizacja odgrywa najważniejszą rolę w każdej dziedzinie dzisiejszego marketingu. W retargetingu w aplikacjach mobilnych również. Dzięki niej, reklamy są dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów. Ta forma komunikacji jest szczególnie skuteczna na mobile, gdzie konsumenci nie są tak bardzo skupieni i są skłonni do szybszego dkononania zakupu. Skuteczna jest także, ze względu na mnogość danych, co lepiej pozwala odczytać różnorodne preferencje konsumenckie. Poprzez dostarczenie spersonalizowanych treści, marki mogą pomóc klientom szybciej odnaleźć produkty lub usługi, które ich interesują. Jest to tym samym minimalizacja porzuconych koszyków.
Wykorzystanie danych o konsumentach
Marki, które przeprowadzają kampanie in-app retargetingu, uzyskują cenne informacje na temat preferencji i reakcji klientów na wyświetlane reklamy. Dzięki temu, reklamodawcy mogą lepiej zrozumieć swoją grupę docelową i dostosować swoje strategie marketingowe w oparciu o rzetelne dane.
Retargeting mobilny zwiększa zaangażowanie
Polska firma o międzynarodowym zasięgu korzysta z technologii deep learningu w in-app retargetingu. RTB House chwali się, że pozwala osiągnąć zwiększenie efektywności komunikacji nawet o 50%. Retargeting skierowany na urządzenia mobilne umożliwia dotarcie do właściwej grupy odbiorców. Skupienie działań na klientach, którzy już odwiedzili stronę internetową lub pobrali aplikację, może być bardziej efektywne niż pozyskiwanie nowych klientów.
In-app retargeting utrzymuje więź z aktywnymi użytkownikami i wzmacnia relacje z tymi, którzy niedawno zrezygnowali z korzystania z usług. Wprowadzenie specjalnych ofert czy powiadomień o promocjach, skierowanych do klientów korzystających z aplikacji mobilnych, wzmacnia przekonanie do finalizacji procesu zakupowego. Jednak retargeting ma zwiększyć docelowo widoczność marki z naciskiem na użytkowników smartfonów i tabletów, którzy stanowią znaczną część konsumentów i łapczywy kąsek dla marketerów.
Skuteczność in-app retargetingu na przykładzie Marisa
Współpraca firmy RTB House z brazylijską siecią Marisa w zakresie in-app retargeting, przyniosła firmie sprzedażowej ponad 1 mln zł przychodu już w pierwszym miesiącu trwania kampanii. Na łamach money.pl, Magdalena Czerw, Sales Director RTB House komentowała, że przed rozpoczęciem kampanii, marketerzy musieli nakarmić algorytm uczenia maszynowego. W drugim miesiącu liczba zakończonych transakcji w aplikacji była już czterokrotnie większa od liczby zakupów przez desktop. Marisa, według RTB House, osiągnęła 142% współczynnika CTR dla sektora modowego. Inwestycja w retargeting mobilny zwróciła się brazylijskiej sieci. Wskaźnik ROI wyniósł aż 105%.
Retargeting w aplikacjach mobilnych to obiecujący kierunek!
Dostarczenie spersonalizowanych informacji klientom na różnych etapach ścieżki zakupowej pomaga utrzymać z nimi stałą interakcję, zminimalizować porzucone koszyki i zwiększać zaangażowanie użytkowników. Deep learning pozwala na lepszą personalizację reklam, co przyczynia się do wzrostu efektywności komunikacji. Retargeting mobilny może być skutecznym narzędziem wzmacniania relacji z istniejącymi klientami oraz pozyskiwaniu nowych. Może także dostarczyć nam nowych danych, przydatnych do optymalizacji innych kampani. Wykorzystanie retargetingu w aplikacjach mobilnych może być integralną częścią działań mobile marketerów.