Konferencje
Mobile Trends

Rynek reklamowy urósł o 10 proc. w I poł. 2022 roku

Pierwsza połowa tego roku była dość dynamiczna dla reklamodawców. Wydali oni ponad 3 mld zł! Badanie IAB AdEx wykazało, że dynamika wzrostu wyniosła ponad 10 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. 

Może Cię zainteresować: Coraz więcej wydatków na reklamy online – IAB AdEx 2021

Według IAB w drugim kwartale 2022 roku rozwój rynku reklamowego przyspieszył. Pierwsze trzy miesiące notowały indeks wzrostu na poziomie bliskim 9 proc.  Później wskaźnik wzrósł do niemal 12 proc. W efekcie półroczna dynamika sięgnęła poziomu 10,4 proc. 

Trendy są stabilne

Dotychczasowe obserwacje rynku reklamowego w Polsce pokazują, że trendy są na stabilnym poziomie. Rynek zdominowany jest przez graficzny display (statyczny oraz wideo), który zajmuje 44 proc. rynku. Rynek ten urósł o 8 proc. Bez zaskoczenia, marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM) zajął drugie miejsce z wynikiem prawie 32 proc. udziałów rynkowych. SEM zaliczył indeks wzrostowy rzędu 6 proc.  Największym wzrostem cieszyły się ogłoszenia, gdzie indeks wzrostu wskazuje prawie 30 proc. Spadły wydatki na e-mail marketing, który zaliczył 4 proc. regres w stosunku do analogicznego okresu 2021 r.

Mobile rośnie

Według klasyfikacji dodatkowej, działania w mobile zajęły prawie 32 proc. wszystkich działań reklamowych, co oznacza 9 proc. indeks wzrostu. Social Media zajęły 16 proc. z wskaźnikiem 5 proc. wzrostu r/r.

Kto najczęściej reklamuje się w polskim internecie?

AdEx nie zaskakuje nas tutaj zbytnio. Standardowo na pierwszym miejscu jest branża handlowa, której wydatki na reklamę sięgają 20 proc. wartości rynku. Następnie są komputery i sprzęt elektroniczny, co zajmuje 11 proc. rynku, telekomunikacja z 9 proc. udziałem i media, książki, CD, DVD wraz z odzieżą, które objęły po 7 proc. wartości rynku reklamowego.

Według IAB największe wzrosty wartości odnotowały branże związane z podróżami, turystyką i hotelarstwem, farmaceutyka i wyposażenie domowe użytkowe i dekoracyjne. 

Udostępnij
Zobacz także