Konferencje
Mobile Trends

Miliard nowych użytkowników Social Media! – Digital 2021 Report Hootsuite

Przybywa danych, wobec których stajemy przed niepokojącym faktem spędzania w internecie coraz większej ilości czasu. Raport platformy Hootsuite dowodzi, że spędzamy w sieci porównywalnie tyle czasu, ile śpimy. Raport jest jednak pozytywną przyśpiewką dla rynków e-commerce i portali społecznościowych, które utrzymają się w tendencji wzrostowej.

Może Cię zainteresować: Social media w 2021 roku, czyli o trendach na rynku!

Jak twierdzi Hootsuite, w raporcie Digital 2021 Report, prawie 60 proc. globalnej społeczności korzysta obecnie z technologii cyfrowej. Trend ten nasilił się w następstwie pandemii, która zmusiła do tego zarówno ludzi, korporacje jak i rządy. Cyfrowa adaptacja nastąpiła z niewiarygodnie dużym rozmachem, gdyż z internetu korzysta dzisiaj nawet do 4,66 miliarda ludzi. Przeciętnym wynikiem międzynarodowego Kowalskiego – choć może powinniśmy użyć nazwiska Schmidt lub Smith, ażeby lepiej oddać skalę – jest spędzenie w sieci prawie 7 godzin dziennie! W porównaniu do roku poprzedniego, wynik ten wzrósł o 9 proc! Ciekawa i straszna informacja zarazem. Hootsuite stwierdza wobec tego, że do urządzeń cyfrowych możemy być przyspawani na 40 proc. czasu trwania naszego życia. 

Ponad miliard nowych użytkowników social media w trzy lata!

Jednym z największych beneficjentów ery cyfryzacyjnej są niewątpliwie kanały okraszone mianem social mediów. Hootsuite szacuje, że liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła o ponad 13% w ciągu ostatniego roku. W odniesieniu do społeczeństwa daje to sumę niecałego 4,2 miliarda ludzi. Od 2017 roku przyrost nowych użytkowników wyliczono na ponad 1 miliard.  Badacze określili ten wzrost jako dramatyczny, choć dla marketingu wcale się taki nie wydaje.  W obliczu tak potężnego rynku znów rośnie pozycja marketerów w branży, którzy będą w stanie przełożyć te liczby na zyski dla firmy. Idzie za tym więc potrzeba wzmożonych wydatków na działalność w social mediach. Te w kilka miesięcy zeszłego roku, bo od lutego 2020 roku do czerwca 2020 roku, wzrosły o prawie 74 proc!

Szefowie działów marketingu przewidywali, że inwestycje w media społecznościowe utrzymają się na wysokim poziomie 23,4% do końca 2021 roku.

Baby Boomers – dziedzictwo niechciane!

Jak to kiedyś napisał Jakub Bojakowski na łamach Wprost – Możliwe, że wszyscy jesteśmy lub bywamy boomerami. – określenie to zostało ukute przez millenialską młodzież i choć odnosi się do hipokryzji, impertynencji i ignorancji, to generalnie skierowane jest do osób starszego pokolenia. Pokolenie to ma nawet swoją wdzięczną nazwę w biblionach marketingowców, czyli baby boomers.

W Encyklopedii Zarządzania znajdziemy szerszą definicję tej grupy demograficznej. Baby boomers to osoby urodzone w latach 1946-1964 w czasach powojennych. Charakteryzują się dążeniem do stabilizacji i poprawy stosunków społecznych, a także poczucia bezpieczeństwa, gdyż wychowane zostały przez osoby dotknięte konfliktami. Cechują się optymistycznym patrzeniem na świat, niezależnością i zaangażowaniem, ale także zainteresowaniem sprawami globalnymi. Za cel mieli w życiu założenie rodziny, znalezienie dobrze płatnej pracy i życie w społeczeństwie jak w wielkiej machinie stosunków i relacji. Niestety pokolenie to pomijane jest przez marketingowców cyfrowych.

Hootsuite uważa, że niesłusznie, gdyż można zauważyć ciągły jego rozwój w mediach społecznościowych Widać to szczególnie na kanwie zeszłorocznych wydarzeń, w których to osoby starsze, jakoby najbardziej narażone na ryzyko, z impetem wkroczyły do społecznościówek. Obecnie jest to grupa najprężniej rozwijających się segmentów tego rynku, w której przodują kobiety w wieku 55-64 lat. Publikują one średnio 10 postów w miesiącu. Ich zaangażowanie jest wysokie tak na Facebooku, jak i na Instagramie. Badacze proponują zatem CMO, by zaczęli badać te grupy odbiorców w celu lepszego rozpoznania ich potrzeb i dotarcia do nich, co finalnie może wspomóc marketingowe budżety.

Najczęściej używane platformy na świecie

Na pierwszym miejscu nadal znajduje się Facebook, zaraz za nim YouTube i WhatsApp. Na czwartym miejscu widnieje komunikator Messenger. Piąte miejsce piastuje dumny serwis Instagram, a miejsca szóste i siódme należą do Chińczyków – WeChat i TikTok.

Hootsuite wskazuje potęgę Instagrama w sprytny sposób kierując naszą uwagę w stronę użycia hashtagu #love. W ciągu jednej chwili #love posłużyło się dwa miliardy użytkowników, oznaczając swoje posty!

Choć TikTok święcił triumfy to finalnie nie zdołał zbić z tronu starszych braci. Są to dobre wieści dla marketerów, którzy nie zdołali się jeszcze do niego przyzwyczaić. Dobrą nowiną jest także badanie, które dowiodło, że prawie każdy użytkownik danego portalu posiada konto na innym medium społecznościowym, co dla firm oznaczać może możliwość dotarcia do potencjalnie każdego użytkownika, w momencie stosowania odpowiedniej strategii komunikacji.

Media Społecznościowe źródłem brandingu!

Ponad 44 proc. użytkowników internetu poszukuje produktów w mediach społecznościowych. Raport twierdzi, że liczba ta jest jeszcze wyższa wśród użytkowników z GenZ, którzy twierdzą, że są bardziej skłonni do wyszukiwania i sprawdzania marek. Okazuje się zatem, że kanały społecznościowe stały się ważnym etapem w customer juorney kupujących. Zwłaszcza, gdy mowa o młodszych pokoleniach. – Marki, które chcą zdobyć kupujących, będą musiały przekształcić recenzje produktów, komentarze i filmy w inspirujące doświadczenia społecznościowe – twierdzą badacze Hootsuite.

Zakupy codziennej potrzeby – coraz częściej w sieci

Oprócz mediów społecznościowych na szczególne względy obecnych uwarunkowań mógł liczyć także rynek e-commerce. Mowa tu nie tylko o branży elektroniki, beauty czy fitness, użytkownicy bowiem coraz częściej robią zakupy spożywcze za pomocą narzędzi cyfrowych. Te wzrosły o 40%. Suma ta spodowana jest oczywiście lockdownami, ograniczoną możliwością przemieszczania się i strachem. Wielu w ten sposób wyrobiło sobie nawyk kupowania w ten sposób, co przewiduje się być utrwalone, nawet w momencie zakończenia Covid-19.

Zobacz także: [RAPORT] We Are Social: Cyfrowy wzrost w 2019 roku

Dane upubliczniane przez coraz więcej podmiotów technologicznych pozwalają nam sądzić, że bardzo możliwe, iż wkrótce niemalże cała nasza aktywność życiowa zostanie przeniesiona do strefy cyfrowej. Czy to dobrze, czy to źle? – serwis Mobile Trends pozostawia czytelnikowi do oceny. Redakcja z zaciekawieniem śledzić będzie dalszy rozwój digitalizacyjnych wydarzeń.

Udostępnij
Zobacz także